سامانه الکترونیکی کشوری مشارکت در مدرسه سازی طراحی شد


سامانه الکترونیکی کشوری مشارکت در مدرسه سازی طراحی شد

کرج - ایرنا - نائب رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اعلام کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، سامانه الکترونیکی مشارکت در امر مقدس ساخت و تجهیز مدارس کشور طراحی شد.

دکتر محمد رضا اسپرورین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: رونمایی از این سامانه در یوم الله ۲۲ بهمن با هدف ایجاد بستر مناسب برای مردم با هر توان مالی انجام می شود.
فعال سازی این سامانه شرایطی را بوجود می آورد تا خیرین نیک اندیش بتوانند از سقف ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیارد تومان را به نام خود برای ساخت و یا تجهیز مدارس در سایت جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که لینک جدیدی برای آن طراحی شده را به ثبت برسانند.
در این سامانه همه هموطنان داخل و خارج از کشور که دغدغه کمک به امر مقدس مدرسه سازی ، تجهیز مدارس و تحصیل دانش آموزان به خصوص در مناطق کم برخوردار و پر تراکم کلاس های درس را دارند، فراهم می آید.
اسپرورین با اشاره به اینکه در قالب این سامانه خیر قدرت انتخاب هزینه اهدایی خود در ساخت و تجهیز فضای آموزشی را پیدا کرده است، یادآورشد: نیازهای مدارس در استان ها در بخش های مختلف مشخص شده است تا خیرین نیک اندیش بر حسب توان مالی که دارند بتوانند در این حرکت معنوی مشارکت کنند.
نائب رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: در این سامانه از نیازهای اولیه تا تکمیلی مدارس و همچنین نیاز استان ها به فضای آموزشی مشخص شده تا خیرین نیک اندیش قدرت انتخاب گری بیشتری در این فرآیند خداپسندانه داشته باشند.
اسپرورین اضافه کرد: بسیاری از افراد آرزو دارند تا بتوانند در امر مقدس مدرسه سازی و تجهیز مدارس در قالب برنامه ای تعریف شده که مبدا و مقصد آن به طول کامل مشخص و تعریف شده باشد، شرکت کنند که طراحی و راه اندازی این سامانه می تواند آرزوی دیرینه افراد را حتی برای خرید سالانه یک نیمکت دانش آموزی را مهیا کند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران رسانه ها در استان البرز عضو افتخاری مجمع خیرین مدرسه ساز این استان را تشکیل می دهند، ادامه داد: این قشر دلسوز در کنار قلم زدن در امر جلب مشارکت های مردمی دراین حرکت خداپسندانه می توانند با توان مالی کمی که دارند نیز به گروه خیرین ساخت و تجهیز مدارس بپیوندند.
اسپرورین با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر از خیرین حد اقل یک مدرسه در کشور ساخته اند، اظهارداشت: ۶۲۷ هزار خیر در استان ها داریم که از ۵۰ هزار تومان به بالا برای ساخت و تجهیز مدارس کمک کرده اند که از آنان به عنوان مدرسه یار یاد می شود.
وی که رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز نیز می باشد، افزود: بیشترین نیاز ساخت فضای آموزشی کشور به دلیل مهاجرت پذیری در البرز قابل مشاهده است زیرا پرتراکم ترین کلاس های درس و بالاترین مدارس دو شیفته کشور را دارد.
اسپروین عنوان کرد: در این استان ۹ خیر با تامین ۳۰ میلیارد تومان وجه نقد در انتظار تامین زمین سب برای ساخت مدرسه به سر می برند.
وی تاکید کرد: در این سال ها همت خیرین نیک اندیش از بحران فضای آموزشی در البرز جلوگیری کرد لذا برای رفع موانع ساخت فضاهای آموزشی در این استان نیاز به تشکیل کارگروه فنی می باشد تا همه دستگاه ها به خصوص مسکن و شهرسازی و شهرداری کرج و سایر شهرداری های سطح استان پای کار بیایند تا مشکلات برطرف شود.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همان داند