استاندار کردستان: رفع مشکلات و افزایش ایمنی راه‌ها اولویت باشد


استاندار کردستان: رفع مشکلات و افزایش ایمنی راه‌ها اولویت باشد

سنندج‌ - ایرنا - استاندار کردستان گفت:‌ مسوولان در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و رانندگی و مشکلات مرتبط، اختلافات بین دستگاهی را با تدبیر میان خود حل کنند چون در رابطه با جان مردم در تصادفات مسوول هستیم پس باید با همفکری و تعامل نقص‌ها را بر طرف کنیم.

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در شورای راهبردی کاهش تصادفات استان کردستان اظهار داشت:‌ مردم از ما توقع دارند تا شاهد روی دادن کمترین حوادث رانندگی در راه های ارتباطی باشند بنابراین کسی که فردی از خانواده خود را از دست داده هیچ توجیهی را از بابت قصور ما نمی‌پذیرد.

وی افزود: وظیفه انسانی ما است که تلاش کنیم حوادث رانندگی در استان کاهش یابد و به حداقل ممکن برسد چون که تصمیمات ما می‌تواند به نجات جان یک انسان کمک کند یا کم‌کاری و سهل‌انگاری ما موجب شود یک نفر جان خود را از دست دهد.

مرادنیا تاکید کرد:‌ اخبار خوب کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای هم به مردم اطلاع رسانی شود چرا که بخشی از دلایل این کاهش مربوط به بهبود راه‌ها و بخشی هم بدلیل احترام بیشتر مردم به قوانین است که یادآوری آن می‌تواند مردم را به تعهد به قانون بیشتر ترغیب کند.

استاندار کردستان یادآور شد:‌ مردم باید از طریق فرهنگسازی مطلع شوند که وجود دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌ای برای افزایش ایمنی آنهاست و از بیت‌المال تهیه شده بنابراین در حفظ آن بیشتر بکوشند و با رعایت قوانین در کاهش هر چه بیشتر تلفات جانی حوادث رانندگی کمک کنند.

وی اضافه کرد: باید تعداد مصوبات شورای راهبردی کاهش تصادفات محدود باشد تا بعد از اجرایی شدن آن، مصوبه‌ جدیدی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی کردستان هم در این شورا گفت: وصول درآمدهای عمومی جرائم رانندگی استان امسال ۱۴۰ درصد افزایش یافته که دلیل عمده آن دیدارهای مردمی و تقسیط و کاهش مجموع جرائم رانندگی از سوی پلیس بوده است.

سردار علی آزادی اظهار داشت: در ۱۰ ماه منتهی به دی گذشته ۳۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه وصول شد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۸۵ میلیارد ریال بود در نتیجه ۱۹۰ میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی افزود:‌ بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بخشی از این درآمدها در نصب و بهبود تابلوهای رانندگی و ایمن سازی راه‌ها مصرف می‌شود.

سردار آزادی با بیان اینکه امسال تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان ۴۰ نفر است، گفت: ۹ نفر از این جانباختگان در تصادفات درون شهری و ۳۱ نفر هم در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد خودروهای توقیفی امسال ۱۲ درصد افزایش داشته که ۵۹ درصد در حوزه برون شهری و ۲ درصد هم در حوزه درون شهری است، اظهار داشت: مجموع تخلفات کنترل شده درون شهری هم ۹ درصد و تخلفات برون شهری یک درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان هم گفت: کمربندی بهشت محمدی و بلوار ساحلی سنندج بیشترین میزان وقوع تصادفات درون شهری را در سال جاری به خود اختصاص دادند.

سرهنگ برزو مرادی اضافه کرد:‌ بیشترین واژگونی در بلوار ساحلی روی می‌دهد که بخاطر تردد کامیون‌ها در این بلوار، موج‌هایی بر روی آسفالت ایجاد شده که باعث واژگونی موتورسیکلت‌ها و خودروهای سواری می‌شود.

وی یادآور شد:‌ نداشتن پارک‌سوار مهمترین مشکل ترافیکی شهر سنندج است و وجود سه هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی در این شهر که نیمی از آن مازاد بر نیاز است و توقف آنها در ورودی خیابان‌ها بویژه در میادین اصلی، افزایش ترافیک را بدنبال دارد.

جانشین فرمانده پلیس راه کردستان هم گفت: یک سوم تصادفات راه های اصلی استان در کریدور شمال به جنوب اتفاق می‌افتد که ضروری است راهکاری برای کاهش تصادفات در این مسیر اندیشیده شود.

سرهنگ حمید عبدالملکی افزود:‌ علت نیمی از تصادفات رخ داده در جاده‌های برون شهری تجاوز به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است که جداسازی مسیر و مدیریت سرعت می‌تواند نیمی از تصادفات را کاهش دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت:‌ کریدور شمال به جنوب ۳۰ درصد تصادفات و ۲۴ درصد سهم متوفیان تصادفات استان را به خود اختصاص داده و ضروری است در تکمیل آن تسریع شود.

سید البرز حسینی اظهار داشت:‌ در شاخص جانباختگان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر استان کردستان در رتبه ۱۴ کشوری قرار دارد که مسیرهای جاده‌ای شهرستان‌های دیواندره، قروه و دهگلان بدترین مسیرها از نظر وقوع تصادفات مرگبار است.

وی افزود: استان کردستان از نظر کاهش تصادفات برون شهری با ۲۱ درصد رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده اما از نظر میزان تصادفات راه‌های فرعی و روستایی با افزایش ۶۶ درصدی در رتبه ۲۱ قرار داریم.

حسینی اضافه کرد: ۲۸ نقطه پرتصادف استان برای اصلاح مصوب شده که تاکنون پنج نقطه اصلاح شده، سه نقطه در دست اجرا و ۲ نقطه در دست مطالعه قرار دارد و مطالعات ۱۸ نقطه هم به اتمام رسیده و با دریافت اعتبارات عملیات اصلاحی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تصادفات استان در جاده‌های دو طرفه روی داده است، یادآور شد:‌ ۳۹ درصد تصادفات در ورودی و خروجی شهرها و ۵۰ درصد تصادفات به شکل واژگونی خودروها است.

حسینی با بیان اینکه ۷۰ درصد رانندگان مقصر در تصادفات روی داده بیسواد و کم سواد بودند، گفت: ۸۵ درصد خودروهایی که تصادف کردند از ترمز مناسبی برخوردار نبوده و ۶۶ درصد فوتی‌ها به دلیل ضربه مغزی جان باخته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری