شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت/ یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است


شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت/ یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ششمین نشست تخصصی- تحلیلی خبرگزاری تقریب پیرامون موضوعاتی چون سردار سلیمانی؛ نماد وحدت، برنامه کمیته تقریب ستاد دهه فجر، و فعالیت های امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علم الهدی در سالن نشست های خبرگزاری تقریب، برگزار شد. مشروح این نشست در ادامه می آید:...

شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت/ یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ششمین نشست تخصصی- تحلیلی خبرگزاری تقریب پیرامون موضوعاتی چون سردار سلیمانی؛ نماد وحدت، برنامه کمیته تقریب ستاد دهه فجر، و فعالیت های امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علم الهدی در سالن نشست های خبرگزاری تقریب، برگزار شد.

مشروح این نشست در ادامه می آید:

حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علم الهدی در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایام دهه فجر گفت: یکی از ماموریت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های متعلق به دهه فجر انقلاب اسلامی از جمله راهپیمایی 22 بهمن و دیگر مراسم های محوری انقلاب است که تقریبا ۲۴ نهاد و ارگان با این سازمان در این زمینه همکاری می‌کنند.

مراسم هفته وحدت اسلامی در سال آینده در دستور کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد

ما در رایزنی هایی که با این سازمان داشتیم خواستار این بودیم که مراسم هفته وحدت اسلامی نیز به نوعی جزو مراسمات این نهاد قرار گیرد که بعد از گفت‌وگو های صورت گرفته با قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این مهم از سال آینده در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

یکی دیگر از برنامه های روتین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ به صدا در آمدن زنگ روز 12 بهمن در مدارس سراسر کشور است که از آن به عنوان زنگ انقلاب یاد می‌شود، دیدار با خانواده شهدا از جمله خانواده های شهدای اهل سنت از برنامه های دیگری است که معمولا این دیدار ها توسط دفاتر مرزی که به نمایندگی از مجمع تقریب در آنجا حضور دارند، انجام می‌شود.

شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت/ یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است

همچنین در ایام دهه فجر نشست ها و کنفرانس‌هایی با موضوع وحدت اسلامی و تقریب در استان‌ها به وسیله نمایندگی های ما و با حضور علما و اساتید
مراسم های مربوط به انقلاب اسلامی در دهه فجر و جشن های آن از سوی اهل سنت بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و مشارکت خوبی در این زمینه دارند
دانشگاه ها و فرهیختگان برگزار می‌شود.

از جمله دیگر برنامه های مهمی که در ایام الله دهه فجر قرار است از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار گردد، از این قرار است: برگزاری سلسله همایش ها و نشست های وحدتی و تقریبی در سطح مدارس علمیه اهل سنت با مشارکت هر دو مذهب شیعه و اهل سنت، برگزاری نشست های رسانه‌ای ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق مرزی، برگزاری نشست های گفتمان‌ انقلاب اسلامی در دانشگاه های کشور؛ که در سال اخیر موفق شدیم در دو دانشگاه آزاد و پیام نور این اقدام را انجام دهیم و همچنین مشغول بازگشایی کانون های فرهنگی- دانشجویی تقریب در شهرستان های کشور هستیم که از شهرستان های خاف، تربت جام شروع کردیم و پس از آن در زاهدان، لارستان، ارومیه و سنندج این اقدام خود را ادامه خواهیم داد.

یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است

همچنین ما در این ایام برنامه هایی جهت تنظیم سفرهای استانی برای مبلغان تقریبی و نماز های جمعه اهل سنت داریم؛ لازم به ذکر است مراسم های مربوط به انقلاب اسلامی در دهه فجر و جشن های آن از سوی اهل سنت بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و مشارکت خوبی در این زمینه دارند.

معاونت امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی توانست عنوان یکی از روزهای این دهه گرانقدر را «قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج)» قرار دهد؛ چرا که یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این نام گذاری را پذیرفته و در تقویم ایام دهه فجر گنجانده است.

همچنین برگزاری آیین های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار کارگروه تقریب است و یکی از نکاتی که خیلی مورد توجه معاونت امور ایران قرار دارد، شهدای اهل سنت از جمله شهدای روحانیت اهل سنت است، ما در میان مناطق مرزی خصوصا غرب کشور یعنی کردستان و آذربایجان غربی بیشترین شهدای روحانیت اهل سنت را داریم که یاد واره هایی برای این شهدا برگزار می‌شود.
شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت/ یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است

از دیگر برنامه های معاونت امور ایران مجمع تقریب در ایام الله دهه فجر، اهدای بسته های فرهنگی و تجلیل و تکریم شخصیت های تقریبی استان ها است.

همچنین
یکی از نکاتی که خیلی مورد توجه معاونت امور ایران قرار دارد، شهدای اهل سنت از جمله شهدای روحانیت اهل سنت است
در چهلم شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار است از ایشان به عنوان یکی از شهدای تقریب نام ببریم و امیدواریم سال آینده این مهم در برنامه های کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نیز مورد توجه قرار گیرد.

شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت تقریبی در داخل و خارج کشور است

وی در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به بعد وحدتگرای سردار شهید سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت تقریبی در داخل و خارج کشور است و به خاطر فرماندهی در سپاه قدس و حضور فعال در سوریه و عراق با همکاری مجمع تقریب توانستند، حوزه علمای مقاومت را فعال کنند.

ما در گذشته تشکل علمای مقاومت نداشتیم؛ در جنگ سوریه بسیاری از‌علما از این کشور مهاجرت کردند؛ برگرداندن و انگیزه دادن به آنها برای مبارزه با خطر داعش کاری بود که در سالهای گذشته مجمع تقریب با همکاری حاج قاسم صورت داده است و امروز اجتماع خوبی از علمای سوریه و لبنان و عراق را تحت عنوان علمای مقاومت داریم که به آنها برای مقابله با خطر تکفیر انگیزه دادیم.

معاون امور ایران مجمع تقریب با اشاره به اینکه از دیرزمان با شخصیت حاج قاسم آشنایی داشته، گفت: ایشان در دوران دفاع مقدس و در عنفوان جوانی فرماندهی لشکر ثارالله (کرمان و سیستان و بلوچستان) را برعهده داشت که تعدادی از اهل سنت نیز در این لشکر حاضر بودند، حاج قاسم نبوغ خاصی داشت و بعد از دوران دفاع مقدس هم به عنوان یک نیروی با سابقه در صحنه حضور داشت و از اینکه چرا در دوران دفاع مقدس به همراه همرزمانش به شهادت نرسید، غصه دار بود.

بعضی حاج قاسم را قبل از شهادتش نیز شهید زنده می نامیدند؛ خداوند این ذخیره را برای دوران بعد از دفاع مقدس و دوران بروز داعش که چهره زشتی را برای اسلام در دنیا تصویر کرد، نگه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی ضمن محکوم کردن تلاشهای دشمن برای ارائه چهره منفور از اسلام، تصریح کرد: اسلام دین صلح و رحمت و پیامبر ما پیامبر رحمت است نه آن چهره خشنی که دشمنان سعی کردند از رسول خدا(ص) و مسلمانان صدر اسلام معرفی کنند.

نام حاج قاسم قبل از شهادتش هم نیز در سیستان و بلوچستان ماندگار
شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر فرماندهی در سپاه قدس و حضور فعال در سوریه و عراق با همکاری مجمع تقریب توانستند، حوزه علمای مقاومت را فعال کنند
بود


حاج قاسم فقط چهره انقلابی نبود، بلکه یک شخصیت فرهنگی نیز بود و در سالهای ۷۰ به عنوان بازرس کاروان در استانهایی چون سیستان و بلوچستان، فعالیتهای خوبی انجام داد و با اینکه در دوره ای مأموریتش در منطقه مقابله با اشرار و قاچاق مواد مخدر بود، اما توانسته بود چهره عطوف و مهربانی از سپاه برای مردم منطقه سیستان و بلوچستان به تصویر بکشد و نام ایشان قبل از شهادتش نیز در این منطقه ماندگار بود.
شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت/ یکی از آثار انقلاب اسلامی مسئله اتحاد مسلمین است

شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت

شهادت حاج قاسم نیز همانند زمان حیاتش، تأثیر خوبی در انسجام مردم داشت و مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان موجب وحدت و انسجام بیشتر بین مردم کشور شد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در ادامه به فعالیتهای این معاونت اشاره کرد و گفت: قریب دو دهه که بنده این مسئولیت را بر عهده داشته ام، فعالیتهایی گوناگونی از جمله در زمینه فرهنگی و انتشارات و ... داشته ایم و ارتباط خوبی با جامعه اهل سنت از جمله ائمه جماعات و ... داشته و داریم؛ در گذشته چون ارگانهای مربوط نبود، حتی توزیع مواد یارانه ای در مدارس نیز به عهده ی معاونت ایران بود که بعدها شورای برنامه ریزی مدارس تشکیل شد و یک سری مسئولیتها در این خصوص به آن واگذار شد.

ما در معاونت امور ایران، آموزش علمای اهل سنت به عنوان روحانیون کاروان حج را داشتیم، که اولین دوره آن در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد؛ همچنین بیش از 32 دوره آموزشی تقریبی در استانها برگزار کردیم که در سالهای اخیر به دلیل کاهش بودجه های فرهنگی، این دوره ها کاهش پیدا کرده است وبه همین دلیل، ضمن تفاهم با دانشگاه آزاد و پیام نور این فعالیت ها را در قالب همکاری کانون های فرهنگی دانشجویی از جمله اعزام استاد انجام دادیم.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در پایان با بیان اینکه با انتصاب حجت الاسلام و المسلمین شهریاری به دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خون تازه ای در رگهای تقریب به جریان افتاده، اظهار کرد: ایشان با مأموریت تازه ای تحت عنوان تمدن نوین اسلامی کار خود را آغاز کرده و امیدوارم در ادامه مسیر خود موفق عمل کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا