تظاهرات علیه لایحه شهروندی ضد مسلمانان هند؛ از مسجد «وست بری» تا «منهتن»


تظاهرات علیه لایحه شهروندی ضد مسلمانان هند؛ از مسجد «وست بری» تا «منهتن»

اهالی مسجد «وست‌بری» در جزیره «لانگ‌آیلند» واقع در نیویورک آمریکا تظاهراتی را علیه لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند برگزار کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «newsday»، نمازگزاران و اعضای یک مسجد در «وست بری»، واقع در «لانگ‌آیلند» آمریکا تظاهراتی را علیه لایحه شهروندی ضد مسلمانان که اخیرا در هند به تصویب رسیده است، به راه انداختند.

اهالی «لانگ‌آیلند» که در انتهای شرقی شهر نیویورک قرار گرفته است، تظاهرات خود را از مسجد «وست بری» آغاز کرده و تا «منهتن» راهپیمایی کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که به همت متولیان مسجد «وست بری» انجام شد، خواستار احترام گذاشتن به حقوق مسلمانان در هند و لغو لایحه شهروندی در این کشور شدند.

این اقدام مسجد «وست بری» می تواند انگیزه ای برای دیگر مساجد در سراسر آمریکا باشد تا کمپینی را علیه لایحه شهروندی در هند به راه بیندازند.

پیش از این نیز تظاهراتی در شیکاگوی آمریکا علیه قانون شهروندی ضد مسلمانان در هند انجام شده بود.

این اعتراض از سوی گروه آسیای جنوبی های شیکاگو علیه فاشیسم هندو که در پی تصویب لایحه شهروندی در هند تشکیل شده است، ترتیب داده شد.

لایحه شهروندی جدید در هند تهدیدی برای میلیون ها مسلمان در این کشور به شمار می آید.

بر اساس این لایحه هندوها، سیک ها، بودایی ها، جین ها، پارس ها و مسیحیانی که به طور غیرقانونی از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند مهاجرت کردند، اجازه دارند که تابعیت این کشور را به دست آورند. اما این پیشنویس مسلمانان و مهاجرانی را که از کشورهای غیراسلامی به هند آمده اند، از گرفتن تابعیت مستثنی کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا