هوای همدان آلوده است


هوای همدان آلوده است

همدان- ایرنا- معاون پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از 24 ساعت گذشته هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم بوده است.

عادل عربی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش غلظت آلودگی هوای همدان از روز شنبه آغاز شده و از ساعت هشت صبح روز گذشته به اوج خود رسیده است.

وی اضافه کرد: برودت هوا و پایداری آن موجب وارونگی دما و تداوم این وضعیت باعث افزایش غلظت آلایندگی هوا شده است.

معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: منبع آلودگی هوا در همدان بیشتر نشده است بلکه پایداری هوا موجب آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق پی ام ۲.۵ میکرون و پی.ام ۱۰ میرون در هوا می شود.

عربی تاکید کرد: نباید منتظر این باشیم که دولت هوا را پاک کند بلکه شهروندان نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و به جای خودروهای تک سرنشین از ناوگان عمومی برای تردد استفاده کنند.

وی گفت: برابر آیین نامه در صورت اعلام شرایط پایداری هوا از سوی هواشناسی و ارسال اطلاعات وضعیت کیفی هوا توسط محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی، این دانشگاه می تواند درخواست تشکیل جلسه اضطراری بدهد.

معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: در این جلسه وضعیت موجود و مصوبات نشست های قبل توسط اعضا بررسی شده و دبیرخانه علوم پزشکی نتیجه نشست را در صورت صلاحدید به اطلاع عمومی می رساند.

عربی ادامه داد: یکی از مهمترین مصوبات نشست گذشته، استفاده اتوبوس های درون شهری از سوخت یورو ۴ بود که با وجود عملی نشدن این مصوبه ولی مقدمات انجام کار توسط شهرداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی در حال فراهم شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان