ادعای جدید مزدوران وابسته به عربستان در یمن


ادعای جدید مزدوران وابسته به عربستان در یمن

تهران-ایرنا- یک مقام وابسته به عربستان در یمن امروز (دوشنبه) مدعی شد که یک محموله سلاح از بندر الحدیده (در غرب یمن/دریای سرخ) به دست نیروهای انصار الله رسیده است.

"ولید القدیمی" معاون فرماندار الحدیده بدون ارایه سندی در توئیتی ادعا کرد که یک محموله سلاح ایرانی از طریق بندر الحدیده که تحت کنترل نیروهای انصار الله است، وارد یمن شده اشت.

در حالی این ادعا مطرح شده است که بندر الحدیده تحت کنترل نیروهای سازمان ملل می باشد و ائتلاف سعودی که در آب های این بندر مستقر می باشد، بارها کشتی های باری و نفت کش های یمن را که برای مردم جنگزده این کشور آذوقه و سوخت حمل می کرده در اقدامی غیرانسانی و بدون دلیل متوقف کرده است.

ائتلاف سعودی پیش از این بارها و بدون ارایه هیچگونه سندی ایران را به ارسال سلاح برای نیروهای انصارالله یمن متهم کرده است و تهران نیز همواره با تکذیب این موضوع بر حل بحران یمن با مشارکت همه گروه های یمنی تاکید کرده است.

انصار الله پیشتر استفاده از بندر الحدیده برای اغراض نظامی را تکذیب کرده است.

بندر الحدیده هم اکنون مهمترین بندر یمن پس از بندر عدن است که ۷۰ درصد از واردات تجاری و مواد کمک رسانی به مردم مظلوم یمن از این بندر وارد می شود.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!