استقبال از خرگوشان چشمه ماه در بولونیا


استقبال از خرگوشان چشمه ماه در بولونیا

رشت- ایرنا- تصویرهای کتاب « خرگوشان چشمه ماه» اثر امیر شعبانی پور هنرمند گیلانی و استاد هنر دانشگاه گیلان برگزیده نمایشگاه بولونیای2020 کشور ایتالیا شد.

در این دوره اگرچه گروه بزرگی از تصویرگران ایرانی در این دوسالانه پراعتبار بین المللی شرکت کرده بودند، اما تنها امیر شعبانی پور این فرصت و افتخار را پیدا کرد که نماینده کشور خودش شناخته شود.

کتاب «خرگوشان چشمه ماه» بازنویسی محمدهادی محمدی از روایتی کهن (کلیله دمنه و مثنوی مولوی) است که به زودی از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک) وارد بازار خواهد شد.

تصاویر " خرگوشان چشمه ماه" در فهرست و کاتالوگ تصویرهای برگزیده ۲۰۲۰ نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بلونیا، پرآوازه ترین و معتبرترین نمایشگاه بین المللی کتاب کودک قرار گرفت.

هئیت داوری بین المللی این نمایشگاه پس از سه روز کار فشرده، از میان ۲۵۷۴ مجموعه تصویر کتاب های ارسالی از ۶۶ کشور به نمایشگاه ۷۶ اثر را شایسته شرکت در فهرست، کاتالوگ و حضور در نمایشگاه ارزیابی کردند.

این آثار از ۳۰ مارس تا ۲ آوریل ۲۰۲۰ در محل نمایشگاه برای عموم به تماشا گذاشته می‌شوند.

هم چنین این آثار پس از این نمایشگاه برای دو سال در یک تور جهانی به کشورهای گوناگون رفته و در نمایشگاه های دیگر به نمایش در می آیند. نخستین نمایشگاه‌های پیش بینی شده در ژاپن و سپس کره جنوبی و چین برگزار خواهند شد.

کاتالوگی که این کتاب ها در آن منتشر می‌شود در نسخه های انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی ، امریکایی، کره ای و چینی منتشر و تکثیر می‌شوند.

امیر شعبانی پور دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان است. تصویرگری بیش از ۳۰ کتاب کودک و نوجوان ، همکاری با نشریات بعنوان تصویرگر و سه دوره نامزدی دریافت جایزه بهترین تصویرگر مطبوعاتی کشور ، چاپ سه عنوان کتاب در کشورهای کره جنوبی، اسپانیا و ترکیه ، عضویت در هیات داوری جشنواره های مختلف هنری ( نقاشی ، مجسمه سازی ) بخشی از کارنامه کاری این هنرمند است.
آثار شعبانی پور در نمایشگاه های داخلی و خارجی بسیاری در معرض تماشا گذاشته شده و جوایز متعددی از جمله جایزه جزیره سبز از نمایشگاه بین المللی نامی کره جنوبی ۲۰۱۷ ، دیپلم افتخار نمایشگاه سالانه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان بولونیای ایتالیا ۲۰۱۳ ،۲۰۰۹ ، ۲۰۰۷ ، دریافت پلاک و جایزه تشویقی از دوسالانه تصورگری کنکور نوما ژاپن ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ ، قلم بلورین و لوح تقدیر بهترین تصویرگری مطبوعاتی کشور دهمین دوره سال ۱۳۸۲ برای وی به ارمغان آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها