سایت اسکان موقت زلزله‌زدگان در خان‌زنیان شیراز راه‌اندازی شد


سایت اسکان موقت زلزله‌زدگان در خان‌زنیان شیراز راه‌اندازی شد

شیراز- ایرنا- زلزله خان‌زنیان شیراز، اقدامات عملیاتی مسوولان استان و تشکیل ستاد بحران در محل حادثه را در پی داشت و ساعاتی بعد از زمین‌لرزه، سایت اسکان موقت در منطقه راه‌اندازی شد.

استاندار فارس شامگاه دوشنبه در گزارشی از ابعاد این حادثه گفت: براساس بررسی‌های اولیه خوشبختانه زمین لرزه تلفات جانی و خسارت مالی شدید درپی نداشته است.

عنایت الله رحیمی افزود: از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه، ستاد مدیریت بحران استان تشکیل جلسه داد و نیروهای هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با اعزام نیروهای هلال احمر و اورژانس به منطقه خان زنیان و استقرار نیروهای تحت امر ستاد مدیریت بحران ، وضعیت منطقه مطلوب گزارش شده است.
استاندار فارس گفت: با توجه به خسارت به برخی واحدهای روستایی، مسئولان استان برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده در آمادگی کامل هستند.

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز افزود: در نخستین دقایق وقوع زلزله در منطقه خان‌زنیان ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و ضمن اعزام تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله اورژانس و هلال احمر، تیم‌هایی نیز جهت ارزیابی شرایط به منطقه اعزام شدند.
وی ادامه داد: هم‌اینک نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان با حضور در روستاهای آسیب دیده اقدام به ارائه خدمات درمانی، اسکان و همچنین توزیع اقلام مورد نیاز در بین مردم این مناطق می‌کنند.

عباس باباخانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس نیز با بیان اینکه زلزله منطقه خان زنیان خوشبختانه تا کنون تلفات جانی نداشته است از ارسال محموله امدادی به منطقه ارژن و خان زنیان خبر داد و گفت:پس از اعزام و ارزیابی هشت تیم پنج نفره امدادی به این مناطق با هماهنگی های انجام شده محموله تجهیزات و اقلام امدادی، زیستی و اسکان اضطراری به مناطق زلزله شده ارسال شده است.

وی افزود : ارزیابی از روستاهای خسارت دیده کمر آباد ارندی، پراشکفت، چهل چشمه، ملک آباد، نسیم آباد،ملک آباد و بن رود توسط تیم ارزیاب انجام شده و گزارش اولیه حاکی از بروز خسارات مالی به منازل مسکونی است و تا این لحظه هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس خاطر نشان کرد: به دستور استاندار فارس تیمی متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ،مدیر کل بحران استان،فرمانداری شیراز ، رئیس هلال احمر استان ،علوم پزشکی استان و اورژانس استان به این مناطق اعزام شده اند و گزارش های بعدی از بازدید این تیم به اطلاع مردم فارس خواهد رسید و خوشبختانه آمادگی کاملی برای امداد رسانی به این مناطق وجود دارد.

وی در پایان از مردم درخواست کرد با توجه به استقرار تیم های امدادی و لزوم برقراری نظم از حضور در این مناطق خودداری کنند.

زمین لرزه ای به شدت ۵.۴ ریشتر عصر دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ منطقه خان زنیان از توابع شهرستان شیراز را لرزاند.
این زمین لرزه ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه رخ داد که در شیراز نیز محسوس بود.
فاصله این زمین لرزه براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور ۴۱ کیلومتری غرب شیراز ثبت شده است.
خان زنیان در بخش ارژن شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته