کافی‌شاپ در خانه | راهنمای کامل درست‌کردن قهوه فرانسه


کافی‌شاپ در خانه | راهنمای کامل درست‌کردن قهوه فرانسه

منو کافی‌شاپ‌ها معمولا لیست بلند بالایی است از انواع و اقسام نوشیدنی‌، آن هم با اسم‌های عجیب‌وغریب. در اغلب موارد هم فقط بر اساس اسم یا عکس نوشیدنی یکی را انتخاب می‌کنیم و نتیجه هم شاید مطابق با سلیقه و ذائقه ما نباشد ولی هر مشکلی راه‌حلی دارد. در این مطلب روش تهیه خانگی قهوه فرانسه از معروف‌ترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌های قهوه‌ای آمده است.

اغلب ما وقتی به کافی‌شاپ می‌رویم و لیست بلند بالای انواع و اقسام نوشیدنی‌های قهوه‌ای- آن هم با آن اسم‌های عجیب‌وغریب- را در منو می‌بینیم، فقط بر اساس اسم و یا جذابیت ظاهری عکس نوشیدنی -البته اگر منو عکسدار باشد- یکی را انتخاب می‌کنیم. نتیجه شاید آن نوشیدنی‌ای نباشد که صد درصد مطابق با سلیقه و ذائقه ماست ولی هر مشکلی راه‌حلی دارد. در این مطلب روش تهیه خانگی قهوه فرانسه از معروف‌ترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌های قهوه‌ای آمده است.

مواد لازم

قهوه فرانسه یا اسپرسو، یک قاشق غذاخوری
آب جوش، به مقدار لازم

قهوه فرانسه غلیظ و تلخ است. پس در صورت تمایل می‌توانید قهوه فرانسه را با شیر جوشیده، کافی‌میت(coffee mate) یا کف شیر سرو کنید.پودر قهوه را در محفظه مخصوص قهوه در دستگاه قهوه‌ساز ریخته و در محفظه آب یا روی قهوه (بسته به نوع دستگاه) آب بریزید. بعد از روشن کردن دستگاه عصاره قهوه از مجرا خارج شده و در قوری یا فنجان می‌ریزد.

نکته: قهوه فرانسه قهوه‌ای تیره است که بدون لرد و ته‌نشین پودر قهوه سرو می‌شود. در واقع پودر یا لرد قهوه در دستگاه‌ می‌ماند و قهوه خالص و تلخ سرو می‌شود. البته می‌توان قهوه فرانسه را به مدت چند ساعت در دستگاه گرم نگه داشت.

فوت‌وفن

قهوه فرانسه، هم به صورت پودر شده موجود است که ریزتر از قهوه ترک است و هم به صورت دانه که با کمک آسیاب‌های خانگی می‌توان آن را پودر کرد.
برای امتحان کردن تازگی و اصالت پودر قهوه، کمی از آن را روی مقداری آب بپاشید. اگر قهوه اصیل و خشک باشد مدت زمان بیشتری روی آب می‌ماند، اما اگر زود ته‌نشین شود نشان‌دهنده غیرمرغوب بودن و نمدار بودن قهوه است.

منبع: آشپزی مثبت

کد خبر 480577

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403