شهروندان مشکان نی ریز در کوهپایه جهسک حلقه انسانی تشکیل دادند


شهروندان مشکان نی ریز در کوهپایه جهسک حلقه انسانی تشکیل دادند

شیراز - ایرنا- جمعی از شهروندان شهر مشکان شهرستان نی ریز برا ی مقابله با آنچه کوه‌خواری می‌نامند در کوهپایه جهسک حلقه انسانی تشکیل دادند و یک دستگاه ماشین راهسازی در حال کار در این کوه را به پایین هدایت کردند.

حلقه انسانی شهروندان جهسک متشکل از جمعی از فعالان محیط زیست ، خانواده های شهدا ، ساکنان روستاهای اطراف و شهروندان مشکان بود و تا نیمروز دوشنبه هفتم بهمن ماه ادامه یافت ، این شهروندان در پایان با حضور در گلزار شهدای شهر مشکان با شهدای این شهر تجدید میثاق کردند و بر لزوم پاسداشت ارزشهای زیست محیطی و مراقبت از منابع ملی تاکید کردند.

مهدی کاسبی یکی از اعضای تشکل زیست محیطی پاکسازان طبیعت مشکان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهروندان مشکان به برداشت های غیر اصولی از معادن سنگ مرمریت در کوه جهسک اعتراض دارند و اجازه نمی دهند مواهب طبیعی در این کوه که نسل های مختلفی در شهر مشکان ارزشهای زیست محیطی آن را به یاد دارند به یغما برود .

شهروندان مشکان نی ریز در کوهپایه جهسک حلقه انسانی تشکیل دادند حضور جمعی از خانواده شهدا در حلقه انسانی مقابله با کوهخواری جهسک

وی با بیان اینکه کوه جهسک در یاد و خاطره شهروندان مشکان جایگاهی ویژه دارد گفت: مردم این شهر با جهسک و قنات جاماسب حکیم که در فاصله ۵۰۰ متری کوه قرار دارد پیوندی دیرین دارند ، شهروندان خواستار شفاف سازی در باره چگونگی واگذاری معادن سنگ در این کوه هستند و این دومین بار است که ماشین راهسازی و تاسیسات معدن کاوی در این منطقه را به پایین کوه هدایت می کنند .

این عضو تشکل زیست محیطی اضافه کرد: گلزار شهدای شهر مشکان در فاصله چند صد متری کوه جهسک قرار دارد و در صورت اعطای مجوز معدن کاری دراین کوه موجب رنجش خانوارهای شهدا خواهد بود ، برخی از مادران شهدا که دراین حلقه انسانی حضور داشتند نیز به این موضوع اعتراض داشتند.

شهروندان مشکان نی ریز در کوهپایه جهسک حلقه انسانی تشکیل دادند شهروندان با حضور در گلزار شهدای شهر مشکان با شهدای این شهر تجدید میثاق کردند

مسوولان صنایع و معادن ، محیط زیست و منابع طبیعی استان فارس هنوز به این اقدامات واکنشی نشان نداده اند .

شهرستان نی ریز در فاصله ۲۱۷ کیلومتری شرق شیراز و شهر مشکان در فاصله ۶۳ کیلومتری شرق نی ریز در استان فارس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتقاد نماینده کنگره آمریکا از حمایت بی، چون و چرای واشنگتن از رژیم صهیونیستی