امسال اعتبارات بخش قرآن و عترت آذربایجان غربی 510 میلیون تومان رسید


امسال اعتبارات بخش قرآن و عترت آذربایجان غربی 510 میلیون تومان رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه های دهه فجر از 13 تا 20 بهمن با محوریت قرآن و عترت در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری در نشست خبری که امروز ۸ بهمن در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های دهه فجر از ۱۳ تا ۲۰ بهمن با محوریت قرآن و عترت و با اعتبار بالغ بر ۱۹۷ میلیون تومان در استان برگزار می شود.

وی در خصوص محتوی برنامه ها گرامیداشت دهه فجر تاکید کرد: برنامه های گرامیداشت دهه فجر در قالب مقاله نویسی، شعر، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، داستان های کوتاه، صنایع دستی، تلاوت قرآن، اوا و نغمه های قرآنی، علوم قرآنی، تکریم از پیشکسوتان قرآنی، ایده پردازی در حوزه قرآن عترت، آزمون سراسری حفظ قرآن کریم، کارگاه و نشست تخصصی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی، مراسم گرامیداشت سردار دلها و تجلیل از برگزیدگان برگزار می شود.

حجت الاسلام خدایاری افزود: در سال قبل ۴۷۳ میلیون تومان اعتبار به بخش قرآن و عترت تخصیص یافته بود که این رقم در سال ۹۸ به ۵۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص آزمون سراسری حفظ قرآن کریم تاکید کرد: این مسابقات همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی چهارشنبه ۱۱ بهمن از ساعت ۸:۳۰ در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: این آزمون در بخش حفط قرآن در ۱۰ رشته و در بخش مفاهیم قرآن در ۴ رشته و با حضور ۲۶۶۳ شرکت کننده اعم از ۷۲۵مرد و ۱۹۰۸ زن برگزار می شود که در ۱۴ محور جوایز به نفرات برتر اهدا می شود.

وی در خصوص تعداد شرکت کننده در این مسابقه قرآنی به تفکیک شهرستانها استان کرد: ارومیه ۱۱۸۱نفر، بوکان با ۴۰۲ نفر و خوی با ۱۶۱ نفر بیشترین تعداد شرکت کننده در این آزمون را به خود اختصاص دادند.

حجت الاسلام خدایاری افزود: این آزمون در بخش های حفظ ۵ جزو اول قرآن، حفظ سوره بقره، حفظ کل قرآن، حفظ جزو ۳۰ ام قرآن، حفظ ۲۰ جزو اول قرآن، حفظ ۱۰ جزو اول قرآن، حفظ ۵ جزو قرآن، حفظ جزو اول قرآن، حفظ ۲۵ جزو اول، حفظ ۱۵ جزو اول، حفظ و ترجمه نهج البلاغه، حفظ و ترجمه سحیفه سجادیه و نیایش های امام سجاد، ترجمه و درک معانی سوره بقره و تفسیر سوره بقره برگزار می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق