«مادرانگی» روایتی از زنانگی چهار بانوی ایرانی


«مادرانگی» روایتی از زنانگی چهار بانوی ایرانی

تهرن- ایرنا- مجموعه مستند «مادرانگی» با روایت زندگی 4 زن برگزیده از 4 قومیت ایرانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرحسین خلیل زاده پس از طی مراحل تولید آماده نمایش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، مجموعه مستند مادرانگی در حال حاضر روایتی از زندگی ۳ بانوی ایرانی به نام‌های «ننه مخمل»،«همدم خانم» و «ننه شهناز» است که با تصویربرداری از یک مادر برگزیده دیگر ساخت فصل اول این مجموعه به پایان خواهد رسید.

در مجموعه مستند مادرانگی زندگی ۴ مادر از ۴ قومیت مختلف براساس یک دغدغه مشترک که همان مادرانگی است به عنوان نمادی از مادران سرزمین ایران به تصویر کشیده می‌شود که گروه تولید پس از جستجوی فراوان زندگی ننه مخمل به عنوان نمادی از مادران قوم لُر، همدم خانم به عنوان نمادی از مادران قوم کرد و ننه شهناز را به عنوان نمادی از مادران قوم گیلک را ثبت کرده‌اند.

ویژگی این مجموعه مستند روایت شیوه زندگی هر کدام از این مادران در ۴ فصل مختلف سال است و نشان می‌دهد این مادران چگونه بر محیط زندگی و پیرامون خود تاثیر می‌گذارند.

زندگی هرکدام از ۴ مادر منتخب در قالب یک مستند داستانی مجزا روایت خواهد شد و پیش بینی می‌شود این مجموعه در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟