پس از حمله تروریست ها؛ تعمیر خط لوله انتقال نفت بانیاس سوریه آغاز شد


پس از حمله تروریست ها؛ تعمیر خط لوله انتقال نفت بانیاس سوریه آغاز شد

خبرگزاری آریا- کادر فنی وزارت نفت سوریه امروز (سه شنبه) روند ترمیم و تعمیر لوله های انتقال نفت بندر بانیاس در استان طرطوس در غرب این کشور را که مورد حمله عناصر تروریستی قرار گرفته بود، آغاز کردند.

پس از حمله تروریست ها؛ تعمیر خط لوله انتقال نفت بانیاس سوریه آغاز شد
خبرگزاری آریا- کادر فنی وزارت نفت سوریه امروز (سه شنبه) روند ترمیم و تعمیر لوله های انتقال نفت بندر بانیاس در استان "طرطوس" در غرب این کشور را که مورد حمله عناصر تروریستی قرار گرفته بود، آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تیم فنی وزارت نفت این کشور پس از ارزیابی آسیب های وارده به لوله های انتقال نفت بندر "بانیاس" در استان طرطوس، عملیات ترمیم و تعمیر آن را آغاز کردند.
وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه دوشنبه شب گزارش داد که عناصر تروریستی و متحدان آنها لوله‌های انتقال نفت در استان طرطوس در شمال این کشور را منفجر کردند.
لوله‌های انتقال نفت بانیاس 23 ژوئیه 2019 (سوم تیر 98) نیز در جریان یک عملیات خرابکارانه، آسیب دید و موجب شد نفت بسیاری، سطح آب این منطقه را فرا گیرد و شماری از مراکز نفتی سوریه به تعطیلی کشیده شود.
16 آبان ماه گذشته نیز انفجار مخزن پالایشگاه نفت «بانیاس» یک کشته و سه زخمی برجای گذاشته است.
به گزارش ایرنا، شرکت پالایشگاه بانیاس یکی از بزرگ ترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و منابع زیرزمینی سوریه است که در سال 1974 طی قرادادی با شرکت «اکسپورت ایمپورت» رومانی و با هدف پالایش نفت‌خام و تولید فرآورده‌های نفتی با ظرفیت سالانه 6 میلیون تن احداث شد.
شهر بانیاس در 100 کیلومتری شهر «طرطوس» و در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و سوریه بخشی از نفت خود را از این طریق تامین می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !