تبعیت از ولایت فقیه و بصیرت ملت ایران ستودنی است


تبعیت از ولایت فقیه و بصیرت ملت ایران ستودنی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جون سی. وایابیره، پادشاه سنتی مناطق بوگ وِری اوگاندا (Bugweri kingdom Ikumbania JB Weyabire) به همراه نخست وزیر و هیأت همراه از جمله وزیر امور اسلامی، قاضی شرعی، امام جمعه و تعدادی از شخصیت‌های دولت اوگاندا، به منظور تعمیق روابط و بهره‌مندی از تجارب فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران با محمدرضا قزلسفلی،...

تبعیت از ولایت فقیه و بصیرت ملت ایران ستودنی است
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جون سی. وایابیره، پادشاه سنتی مناطق بوگ وِری اوگاندا (Bugweri kingdom Ikumbania JB Weyabire) به همراه نخست وزیر و هیأت همراه از جمله وزیر امور اسلامی، قاضی شرعی، امام جمعه و تعدادی از شخصیت‌های دولت اوگاندا، به منظور تعمیق روابط و بهره‌مندی از تجارب فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران با محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا دیدار کردند.

جون سی. وایابیره در سخنانی گفت: فرهنگ اطاعت و پیروی از رهبری حکیم و مقاوم و ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان، دو ویژگی ملت ایران است آن‌ها را می‌ستایم، لذا اعتقاد دارم که جمهوری اسلامی ایران با داشتن این دو ویژگی بر دشمنان خود قطعا پیروز شده و به اهداف عالیه خود خواهد رسید.

پادشاه سنتی بوگ وِری اوگاندا خواستار تعامل و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و دینی بین دو کشور شد و گفت: لازم است با همکاری رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، کارگاه‌های آموزشی برای امام‌های جمعه و جماعات، قاضی‌های شرعی، معلم‌ها و هنرمندان مناطق تحت پوشش سلطنتی خود برگزار شود.

کیلیا بدرو، نخست وزیر و وزیر امور دینی و آموزشی پادشاهی سنتی بوگ وری اوگاندا همچنین، خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران برای تعمیر و ساخت مدرسه، مسجد، کتابخانه و تجهیز آن به قرآن مجید و کتاب، اعزام هنرمند و دانشجو اوگاندایی به دانشگاه‌های ایران، تبادل صاحبان حرفه و تخصص به ایران برای آموزش حرفه و فن و ... شد.

تحکیم مناسبات فرهنگی بین ایران و اوگاندا

قزلسفلی هم در سخنانی، با اشاره به وجود مشترکات فراوانی بین فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا، فهرستی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان ارایه داد.

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا همچنین گفت: رایزنی فرهنگی ایران از هر نوع برنامه و فعالیت فرهنگی، هنری و دانشگاهی که موجب شکوفایی استعدادهای جوانان، استقرار ارزش‌های انسانی، دینی، معنوی و بصیرت در جامعه اوگاندا و تعمیق و تحکیم مناسبات دو کشور شود، استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟