کلاهبرداری 20 میلیاردی در پوشش خیر مدرسه ساز/ جعل احکام دولتی و چک بلامحل


کلاهبرداری 20 میلیاردی در پوشش خیر مدرسه ساز/ جعل احکام دولتی و چک بلامحل

سرهنگ نثاری از دستگیری فردی خبر داد که در پوشش خیر مدرسه ساز از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری 20 میلیاردی در پوشش خیر مدرسه ساز/ جعل احکام دولتی و چک بلامحل

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: بیست و پنجم شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع جعل احکام قضائی از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه چهار تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در توضیحاتش به پلیس گفت از فردی به نام " احمد " که خود را خیر مدرسه ساز معرفی می‌کرد به دلیل فروش آهن آلات، چکی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کردم، ولی در سر رسید به دلیل عدم موجودی برگشت خورد. با گواهی عدم پرداخت به دادگاه حقوقی مراجعه و دادخواست مطالبه وجه چک را خواستار شدم.

این مقام انتظامی افزود: شاکی ادامه داد در روند دادرسی یک دستگاه خودرو تویوتا لنکروز از متهم شناسایی و با اخذ دستور قضائی نسبت به توقیف و جلوگیری از نقل و انتقال آن اقدام کردم، اما پس از مدتی متوجه شدم خودرو رفع توقیف و به شخص دیگری فروخته شده است.

سرهنگ نثاری گفت: با استعلام از دادگاه مشخص شد که دستوری مبنی بر رفع توقیف از سوی مراجع قضائی صادر نشده است و اصل حکم قضائی از پلیس راهور دریافت که مشخص شد نامه ارائه شده به پلیس راهور، جعلی بوده که بلافاصله مراتب به قوه قضائیه و پلیس راهور اعلام شد؛ با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی ادامه داد: کارآگاهان به تنها آدرس متهم در پرونده‌های قبلی که به شرکتی خصوصی اعلام و ارائه شده بود، مراجعه کردند که تحقیقات انجام گرفته حاکی از این بود متهم با ایجاد شرکت مذکور و مانور متقلبانه از شهروندان کلاهبرداری و سپس با مراجعه به دادگاه اعلام ورشکستگی صوری کرده و متواری شده است.

وی با اشاره به اینکه متهم هوشیار و ردپایی از خود بر جای نمی‌گذاشت، گفت: در پایش و رصد اطلاعاتی به دست آمد که متهم در منزل مادرش حضور دارد که طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد و به پایگاه چهارم انتقال یافت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته از شهروندان را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تصریح کرد: متهم با دستور بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ تهران روانه زندان شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس