کشت گل نرگس در پاییز و زمستان مرودشت


کشت گل نرگس در پاییز و زمستان مرودشت

پل خانی گفت: در فصل پاییز و زمستان از هر هکتار اراضی کشت شده گل نسترن در مرودشت، بیش از هفت هزار لیتر عرق نسترن تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رویا پل خانی» با بیان اینکه تاریخ کاشت مناسب گل نسترن در مرودشت از پاییز تا اواخر زمستان است، گفت: هر زمانى که برف و یخبندان نباشد، مى توانیم قلمه نسترن را به زمین بنشانیم و از هر هکتار اراضی کشت شده گل نسترن، بیش از هفت هزار لیتر عرق نسترن تولید می‌شود.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت افزود: این گیاه از سال سوم به بعد اقتصادی می شود، متوسط برداشت آن از هر هکتار حدود سه تن و ازدیاد آن نیز به وسیله کاشت بذر و قلمه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از گل و میوه نسترن در صنایع دارویی استفاده می شود، بیان کرد: میوه گل نسترن به علت دارا بودن املاح معدنی و ویتامین C در درمان اختلاط خونی، بیماری‌های ناشی از التهاب و ورم کلیه‌ها به کار می‌رود.

وی تاکید کرد: نسترن (Rosa canina) نوعی رز وحشی با گل‌های ریز است که به رنگ‌های سفید، قرمز و گاهی زرد یافت می‌شود و دارای بوی کم اما مطبوعی است.

پل خانی با اشاره به اینکه مرودشت به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب مستعد کشت انواع گیاهان زراعی و باغی است، گفت: بیش از 2 هزار و 800 هکتار انواع گیاه دارویی در مرودشت کشت شده است.

گفتنی است، عرق نسترن با طبیعتی معتدل، آرام بخش و تقویت کننده قلب و اعصاب است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد