سوپ خفاش ، عامل انتشار ویروس کرونا ؛ هرآنچه باید از این غذای چندش آور بدانید


سوپ خفاش ، عامل انتشار ویروس کرونا ؛ هرآنچه باید از این غذای چندش آور بدانید

سوپ خفاش ، یکی از غذاهای محبوب کشورهای شرق آسیا و البته یکی از چندش‌آورترین غذاهای جهان است که اکنون به عنوان یکی از عوامل احتمالی انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود. از مدتی پیش ویروس کرونا (CoronaVirus) در کشور چین شیوع پیدا کرد و به سرعت به کشورهای دیگر نیز راه یافت. تاکنون نزدیک به... نوشته سوپ خفاش ، عامل انتشار ویروس کرونا ؛ هرآنچه باید از...

سوپ خفاش ، یکی از غذاهای محبوب کشورهای شرق آسیا و البته یکی از چندش‌آورترین غذاهای جهان است که اکنون به عنوان یکی از عوامل احتمالی انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود.

از مدتی پیش ویروس کرونا (CoronaVirus) در کشور چین شیوع پیدا کرد و به سرعت به کشورهای دیگر نیز راه یافت. تاکنون نزدیک به 100 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس خطرناک جان خودرا از دست داده‌اند که بیشتر آنها در کشور چین بوده‌اند. چند شهر بزرگ چین از جمله ووهان به طور کامل قرنطینه شده‌اند و رفت و آمد در این شهرها مختلف شده است. موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای دیگر جهان از جمله آمریکا، کانادا، تایوان، تایلند، استرالیا و پاکستان نیز مشاهده شده است و نگرانی‌های زیادی درباره گسترش این بیماری مرگبار در سراسر جهان به وجود آمده است.

سوپ خفاش ، عامل انتشار ویروس کرونا ؛ هرآنچه باید از این غذای چندش آور بدانیدسوپ خفاش ، عامل انتشار ویروس کرونا ؛ هرآنچه باید از این غذای چندش آور بدانید

اظهارنظرهای زیادی درباره منشا و علت ابتلا به ویروس کرونا مطرح شده است و یکی از عوامل انتشار این ویروس، سوپ خفاش عنوان شده است. مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های جمهوری خلق چین اعلام کرد این بیماری جدید 90 درصد شبیه کرونا ویروس در بدن خفاش‌هایی است که در شهر ژوشان استان ژجیانگ زندگی می‌کنند. به همین دلیل گفته می‌شود سوپ خفاش که یکی از غذاهای عجیب چینی‌هاست، می‌تواند عامل اصلی انتشار این ویروس کشنده باشد.

اصولا گوشت خفاش، یکی از منابع غذایی در کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و شرق و جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. به عنوان مثال، پانیکی، غذایی است که از گوشت خفاش میوه‌خوار ماریانا تهیه می‌شود و غذایی لذیذ در کشورهای گوام و اندونزی است. شکار بسیار زیاد خفاش‌ها در این منطقه باعث شده برخی گونه‌های خفاش‌ها از جمله گونه‌ای به نام روباه پرنده، در معرض انقراض قرار بگیرند. در کشورهایی مانند لائوس و کامبوج هم سر خفاش روی سیخ کباب می‌شود و به عنوان یک میان‌وعده لذیذ خورده می‌شود.

سوپ خفاش ؛ یکی از چندش‌آورترین غذاهای جهان

سوپ خفاش هم یکی از غذاهایی است که بارها در رسانه‌های کشورهای مختلف جهان به عنوان یکی از چندش‌آورترین غذاهای دنیا شناخته شده است. اکنون رسانه‌های چینی می‌گویند یکی از دلایل احتمالی ابتلا به ویروس کرونا، همین سوپ خفاش است. نشریه استاندارد مدیای انگلیس نیز نوشته است خفاش‌های میوه می‌توانند میزبان ویروس کرونا باشند و با توجه به رواج مصرف سوپ خفاش در ووهان چین، احتمالا این بیماری از این طریق به انسان‌ها منتقل شده است.

سوپ خفاش ، عامل انتشار ویروس کرونا ؛ هرآنچه باید از این غذای چندش آور بدانیدسوپ خفاش ، عامل انتشار ویروس کرونا ؛ هرآنچه باید از این غذای چندش آور بدانید

البته این تنها موردی نیست که خفاش‌ها باعث شیوع بیماری در انسان‌ها شده است. پیش از این نیز محققان خفاش‌ها را منشا بیماری‌هایی مانند زئونوز، ماربورگ و ابولا اعلام کرده بودند. با این حال به نظر می‌رسد همان‌طور که ما ایرانی‌ها کله پاچه را غذای لذیذی می‌دانیم و با وجود ضررهای آن نمی‌توانیم جلوی خودمان را برای خوردنش بگیریم، چینی‌ها هم بیخیال خوردن خفاش‌ها نمی‌شوند و حالا به ویروس خطرناک Corona گرفتار شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...