اختصاص هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های‌ دانش بنیان اردبیل


اختصاص هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های‌ دانش بنیان اردبیل

اردبیل - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اختصاص هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های  دانش بنیان اردبیل از سوی صندوق پژوهش و فناوری خبر داد.

حبیب ابراهیم‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق پژوهش و فناوری برای بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات در استان دایر شده که می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و رونق تولید موثر شود.

وی اظهارداشت: صندوق پژوهش و فناوری رویکرد فعالانه اعم از توسعه و نوآوری، تقویت تعامل با سایر بازیگران اکوسیستم، طراحی ابزارهای جدید متناسب با نیازهای پویای اکوسیستم، نوآوری، چابک‌سازی و تسهیل ابزارهای موجود، کاهش تصدی‌گری و برون‌سپاری حداکثری، خدمات و توجه حداکثری به ظرفیت‌های استانی و پرهیز از مرکزگرایی را در پیش گرفته است.

ابراهیم‌پور گفت: توسعه بازارهای داخلی و خارجی، توسعه شبکه تامین دانش‌بنیان حول صنایع بزرگ، مشارکت فعال در توسعه فناوری اولویت دار و تمرکز بر حل مسائل و چالش‌های ملی و راهبردی ، توانمندسازی، اعطای تسهیلات و ضمانت‌نامه به واحدها و استفاده تمامی شرکت‌های پارک‌های فناوری از خدمات این صندوق است.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری در اردبیل افزود:چهارمین کارخانه نوآوری کشور در اردبیل با هدف استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شتاب ‌دهنده‌های استانی راه‌اندازی می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت:سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کارخانه نوآوری اعلام آمادگی کردند از طرفی هم دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هم آمادگی خود را برای راه اندازی این کارخانه اعلام کرده که در حال بررسی است.

ابراهیم پور بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ واحد فناور و ۲۷ شرکت دانش‌بنیان در این استان فعال است.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !