شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری خلخال دایر شد


شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری خلخال دایر شد

اردبیل_ایرنا_ رییس دادگستری خلخال با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری این شهرستان خبر داد.

علی رمضان پور پنجشنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: برای تسریع در رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی این شعبه به صورت شبانه‌روزی و مستمر تا پایان زمان برگزاری انتخابات به شکایات مربوطه رسیدگی خواهد کرد.

وی مسوولان هیات‌های اجرایی و نظارت خلخال را به رعایت قوانین مربوط به انتخابات فرا خواند و گفت: با افرادی که به هر عنوان در روند برگزاری سالم انتخابات اخلال و شبهه ایجاد کنند برخورد قانونی و کیفری خواهد شد.

رمضان پور اظهار کرد: استفاده ازخودرو و یا هرگونه امکانات دولتی و عمومی برای امور تبلیغی انتخاباتی ممنوع بوده و علاوه بر جرایمی از قبیل انفصال دایم از خدمات دولتی افراد متخلف و قانون‌شکن به جزای شلاق وحبس نیز محکوم خواهند شد.

وی با اشاره به تبلیغات زود هنگام برخی نامزدهای این دوره از انتخابات به ویژه استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزود: تبلیغات زودهنگام و سوء استفاده از فضای مجازی برای تخریب، توهین ، افترا و پیشی گرفتن از رقیب توسط نامزدها و یا هواداران آنها کاملا رصد شده و گونه اعمال جرم محسوب و متهمان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

او با هشدار به مدیران گروه‌ها و کانال‌ها اظهار کرد: درج هرگونه مطالب مجرمانه از جمله تخریب افراد با هر عنوان در این گروه‌ها و کانال‌ها متوجه مدیران آنها بوده و آنها جوابگوی مطالب مجرمانه خواهند بود.

رمضان پور با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین اعتراضات مردمی به انجام تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در این شهرستان است،گفت: قوه قضاییه در کنار سایر ارگان‌های برگزاری انتخابات وظیفه سنگین حفظ سلامت انتخابات و امانت‌داری ارای مردم را برعهده دارد و از هرگونه اعمالی که منجر به خدشه‌دار شدن انتخابات و یا تشویش اذهان عمومی شود گذشت نخواهد کرد.

رییس دادگستر خلخال همچنین گفت: تمامی پرونده‌های قضایی باقی مانده سال 98 این شهرستان تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شوند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟