مسابقات ورزشی چایخانه‌ها برای مقابله با قلیان در آستارا


مسابقات ورزشی چایخانه‌ها برای مقابله با قلیان در آستارا

آستارا - ایرنا - نماینده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا از برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات شطرنج چایخانه‌ها، به منظور کاهش گرایش جوانان به مصرف سیگار و قلیان و هدایت آنان به فعالیت‌های ورزشی خبر داد.

سید رضا میرنظری روز پنجشنبه اظهار کرد: مکاتبات و پیگیری اداری برای برگزاری مسابقات شطرنج چایخانه های آستارا از سوی اداره های فرمانداری، ورزش و جوانان، اتاق اصناف و اتحادیه اغذیه فروشان و رستوران داران انجام شده و خانه شطرنج این شهرستان نیز برای همکاری آماده است.

وی افزود: این رقابت ها به مناسبت دهه فجر در خانه شطرنج برگزار و به نفر اول ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون و به نفر سوم ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی از سوی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی به عمل آمده با اتحادیه صنف اغذیه فروشان و رستوران داران، چایخانه هایی که برندگان اول تا سوم این رقابت ها از آنها خواهد بود، از حداقل ۲۰ درصد تخفیف عوارض سالانه برخوردار خواهند شد.

میرنظری گفت: ۸۷ چایخانه در آستارا فعال است و با وجود اینکه مجوز قلیانسرا صادر نمی شود چایخانه ها به مکانی برای استعمال قلیان تبدیل شده اند و هدف از مسابقات شطرنج، کاهش حضور مردم بخصوص جوانان در قلیانسراهاست و در صورت همکاری مجدانه دستگاه های اداری مرتبط، این رقابت ها با تنوع رشته ها ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: سیگار و قلیان دروازه اعتیاد است و تلاش می کنیم با اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، جوانان مصرف کننده سیگار و قلیان را به فعالیت های ورزشی و کتابخوانی سوق دهیم.

نماینده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا گفت: حدود ۶ سال قبل از سوی واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان به علت فعالیت هایم در راستای کاهش مصرف دخانیات، مورد تقدیر قرار گرفته و برای عضویت به جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در تهران معرفی شدم.

میرنظری افزود: اکنون این جمعیت در آستارا بیش از ۲۰۰ عضو افتخاری دارای کارت شناسایی دارد و با فعالیت این جمعیت، قلیانسراهای متعددی از مقابل حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع)، دانشگاه، مدارس توحید و ۱۵ خرداد برچیده شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی