پیرترین زن جهان در ازبکستان درگذشت


پیرترین زن جهان در ازبکستان درگذشت

یک زن ازبکستانی که با 126 سال زندگی، لقب پیرترین زن جهان به وی داده شده بود، درگذشت.

پیرترین زن جهان در ازبکستان درگذشتبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانستن اخبار و حوادث عجیب برای همه ما جالب توجه است و مورد استقبال قرار می‌گیرد، بر همین اساس در این گزارش می‌خواهیم به پیرترین مرد و زن سال‌های اخیر بپردازیم، آن که چه کسانی بوده و چند سال عمر کرده‌اند. طبق گزارشات اخیر زنی که ۱۲۶ سال سن داشت و پیرترین زن جهان بود در ازبکستان درگذشت، فوطیما میرزوکولووا پیرزنی ۱۲۶ ساله که ادعا می‌کرد آخرین فرد بازمانده از قرن نوزدهم است، پس از ۱۲۶ سال زندگی، با این جهان وداع کرد. شناسنامه او تاریخ و محل تولدش را ۱۳ مارس ۱۸۹۳ در ازبکستان بیان می‌کند. او در زمان روسیه تزاری متولد شد، در دوره اتحاد جماهیر شوروی زندگی کرد و بعد‌ها شاهد استقلال یابی میهنش در سال ۱۹۹۱ بود.

پیرترین زن جهان در ازبکستان درگذشت

خانم میرزوکولووا دارای ۸ فرزند و بیش از ۲۰۰ نوه و نتیجه بود که روز شنبه در شهر داخانا در شمال کشور ازبکستان به خاک سپرده شد. به گفته رسانه‌های محلی او در کلخوز کار می‌کرده و حتی پس از بازنشستگی نیز به برداشت پنبه ادامه داده، زیرا او عاشق این کار بوده است.

اما تا پیش از آن پیرترین زن جهان ژان لوئیز ۱۲۲ ساله بود که در ماه اوت ۱۹۹۷ از دنیا رفت و در حال حاضر پیرترین زن زنده جهان که در گینس ثبت شده خانم کین تاناکا ۱۱۷ ساله از ژاپن است؛ که تولد او در اوایل همین ماه در خانه سالمندان جشن گرفته شده و از تلویزیون ملی آن‌ها پخش شد. تاناکا هنگام خوردن کیک تولد ۱۱۷ سالگیش با لبخند گفت:" خوشمزه است من بازهم می‌خواهم".۱۲۶

پیرترین زن جهان در ازبکستان درگذشت

و اما پیرترین مرد جهان ماسازو ناناکا که به ‌۱۱۳ سالگی‌اش نزدیک می‌شد، سال گذشته هنگامی که در خانه خود در خواب بود از دنیا رفت. او در سال ۲۰۱۸ به عنوان پیرترین مرد دنیا با ۱۱۲ سال و ۲۵۹ روز سن در گینس ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: درس زیبای معلمان مسلمان مالزیایی به کودکان پیش دبستانی!؛

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟