از تمامی ظرفیت ها جهت کاهش آسیب احتمالی سیل استفاده می شود


از تمامی ظرفیت ها جهت کاهش آسیب احتمالی سیل استفاده می شود

فرماندار زابل گفت: از تمامی ظرفیت های موجود در منطقه سیستان جهت کاهش هرگونه آسیب و خطرات احتمالی در صورت وقوع سیل استفاده می شود.

غلامرضا گنجی در گفت وگو با ایسنا، افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با ریاست استاندار سیستان وبلوچستان برگزار شد مصوبات خوبی به منظور کاهش خطرات احتمالی در صورت وقوع سیل در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: کلیه ماشین آلات سنگین در منطقه با مدیریت واحد از طریق شرکت سهامی آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان بکارگیری می شود و نسبت به تسریع روند لایروبی در رودخانه سیستان و سیل بر نیاتک توسط آب منطقه ای استان اقدام لازم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان مامور شد تا نسبت به لایروبی تالاب هامون بخصوص در شاخه انتهایی لورگه باغ و افضل آباد زابل اقدام نماید.

وی اضافه کرد: به منظور مدیریت آب سدها و کنترل آن در سطح استان کمیته ای متشکل از کارشناسان امر تشکیل و در زمینه مقدار تخلیه آب مخازن سد توسط آب منطقه ای تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل افزود: به منظور مدیریت آب سیل بر نیاتک مقرر شد تا شش دریچه تخلیه آب در دو طرف سیل بر(سه مورد در شهرستان هیرمند و سه مورد در زابل)، تعبیه و اعتبار لازم توسط برنامه و بودجه استان تأمین و کاراحداث آن توسط اداره کل منابع طبیعی استان انجام شود.

گنجی گفت: محلهایی که قبلاً برای پخش آب در جنگل نیاتک توسط منابع طبیعی ایجادشده ایمن سازی می شود و دو جاده زابل به دوست محمد در محل نیاتک و جاده نیمروز به هیرمند در محل اکبرآباد، آب نما تخریب و بجای آن لوله های فولادی با قطر یک و نیم متری توسط اداره راهداری کارگذاشت می شود و اعتبار حمل و نقل نیز توسط برنامه وبودجه استان در نظر گرفته خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا