عاملان زنده‌گیری وحوش در خلخال دستگیر شدند


عاملان زنده‌گیری وحوش در خلخال دستگیر شدند

اردبیل_ایرنا _ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی و دستگیری عاملان زنده‌گیری بزغاله‌های وحشی در این شهرستان خبر داد.

مهدی کسایی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: محیط‌بانان خلخالی در پی مشاهده تصاویر ویدیویی زنده‌گیری دو راس بزغاله وحشی در فضای مجازی با تحقیقات لازم و با همکاری همیاران محیط زیست متخلفان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد: تحقیقات انجام گرفته در نهایت منجر به شناسایی ودستگیری چهار نفر از عاملان زنده‌گیری وحوش منطقه شده و متخلفان پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی منطقه معرفی شدند.

کسایی با اشاره به اینکه مبادرت به صید و زنده‌گیری حیات وحش برابر قانون جرم محسوب می‌شود، گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر راس بزکوهی نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال و بهای هر راس بز کوهی ماده ۷۵۰ میلیون ریال تعیین کرده است.

وی افزود: پس از محکومیت قطعی متخلفان مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود .

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته