امام جمعه شیراز: وقوع زلزله‌های اخیر در شیراز بیدارباش برای مسئولان است


امام جمعه شیراز: وقوع زلزله‌های اخیر در شیراز بیدارباش برای مسئولان است

شیراز _ ایرنا _نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: دو زلزله طی روزهای اخیر در شیراز زنگ خطر و بیدارباش برای همه مسئولان شهری و استانی است تا خود را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه بزرگ آماده کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز پنجشنبه از مناطق زلزله‌زده بخش و روستاهای خان زنیان در حوالی شیراز بازدید کرد.

وی در جلسه هماهنگی امور مناطق زلزله‌زده که با حضور فرماندار شیراز، مدیرکل هلال احمر استان و جمعی دیگر از مسئولان شهری و استانی برگزار شد، گفت: امروز در شهر شیراز و حاشیه این شهر نیازمند برپایی کمپ‌ها و اردوگاه‌هایی به‌منظور اسکان موقت، آمادگی بحران و امداد و نجات برای مواقع ضروری و بحرانی نظیر زلزله هستیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: پیشگیری همواره بهتر از درمان است و اگر امروز به فکر پیشگیری از تبعات حوادث غیرمترقبه نباشیم و برای آن تدارک نبینیم، زمانی که با حادثه مواجه می‌شویم نمی‌توانیم حواشی و تبعات آن را مهار کنیم و جان و مال مردم نیز در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد. زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.هنوز از میزان زیان های مالی و تلفات انسانی زلزله دوم که در عمق ۵ کیلومتری و با فاصله حدود ۴۰ کیلومتری غرب شیراز رخ داد، گزارشی نرسیده است.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود ۴۳ روستای این منطقه تحت تاثیر زلزله عصر دیروز دوشنبه قرار داشته‌اند اما چهار روستا نسبت به سایر روستاها آسیب بیشتری دیده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس