آمریکا می‌خواهد بخشی از مردم فلسطین را در غرب عراق اسکان دهد


آمریکا می‌خواهد بخشی از مردم فلسطین را در غرب عراق اسکان دهد

یک کارشناس عراقی درباره پشت پرده اصرار آمریکا برای ابقای نظامیان خود در عراق، تأکید کرد که این مسئله، بخشی از طرح موسوم به معامله قرن است.

به گزارش مشرق، مسئله اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق به یکی از مسائل مهم این کشور بدل شده است.

«صالح العکیلی» تحلیلگر مسائل سیاسی در عراق تأکید کرد که اصرار آمریکا برای ابقای نظامیان خود در عراق، بخشی از طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» است.

العکیلی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که آمریکا با تثبیت حضور خود در عراق قصد دارد اجازه ندهد محور مقاومت رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

واکنش النجباء به معامله قرن

تجمع دانشجویان در اعتراض به حمایت امارات از طرح معامله قرن

بهرام قاسمی: «معامله قرن» حتی معامله لحظه و ثانیه هم نیست

رهبر حزب کارگر انگلیس «معامله قرن» را محکوم کرد

وی بر این باور است که اصرار دولت آمریکا برای باقی ماندن نظامیان این کشور به ویژه در منطقه غرب عراق، و پس از پایان حضور تروریستها در سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد که واشنگتن طرحهایی در این منطقه دارد.

این کارشناس عراقی، حضور آمریکا در عراق را بخشی از معامله قرن می‌داند؛ زیرا برخی اطلاعات درز کرده نشان می‌دهد که آمریکا قصد دارد از مناطق غربی عراق برای اسکان مردم فلسطین استفاده کند.

العکیلی هدف دیگر آمریکا برای باقی ماندن در منطقه غرب عراق را این گونه عنوان کرد که واشنگتن در تلاش است اجازه ندهد مسیری بین تهران و دمشق وجود داشته باشد؛ زیرا این مسیر باعث خواهد شد که رژیم صهیونیستی «در تیررس مقاومت باشد و آمریکا خواستار این مسئله نیست».

وی در پایان خاطر نشان کرد، زمانی که ترامپ تصمیم گرفت نظامیان آمریکا را از سوریه خارج کند، با فشارهایی از داخل این کشور به ویژه لابی صهیونیست مواجه شد؛ به همین دلیل، ابقای نظامیان آمریکا در عراق و سوریه، «تضمینی برای تکمیل معامله قرن و جلوگیری از حمله به رژیم صهیونیستی است».

معامله قرن طرح صلح ادعایی آمریکا برای مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه (هشتم بهمن) در یک کنفرانس مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جزئیات این طرح را اعلام کرد.

این طرح پس از علنی شدن، موجی از محکومیت را به همراه داشت و حتی برخی از منابع خبری صهیونیستی این طرح سازش تحمیلی را نمایشی دانستند و اعلام کردند که قطعا چنین طرحی با شکست مواجه خواهد شد.

در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته