شهرداری به رغم بحران مالی عملکرد شایسته‌ای دارد


شهرداری به رغم بحران مالی عملکرد شایسته‌ای دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شهرداری اردبیل به رغم بحران مالی و تنگناهای درآمدی عملکرد شایسته و قابل تحسینی دارد.

آیت الله سیدحسن عاملی ۱۰ بهمن در آئین تقدیم بودجه سال 99 شهرداری به شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شهرداری اقدامات چشمگیری را در عمران و آبادانی شهر انجام داده و همه شهروندان که شهر را متعلق به خود می‌دانند و نسبت به آن احساس تعلق دارند، از این توسعه و پیشرفت خشنود بوده و نیاز است تا بیشتر از این زمینه پیشرفت و حرکت‌های روبه جلوی شهری فراهم آید.
وی خاطرنشان کرد: نباید شهر اردبیل را با شهرهای صنعتی و پردرآمد مقایسه کنیم چرا که در شهرهای صنعتی بخشی از درآمدها به عمران و آبادانی اختصاص می‌یابد و ما برای جبران این خلا درآمد نیازمند وحدت و همگرایی بیشتر هستیم تا بتوانیم با استفاده از تجربیات ارزشمند سایر مناطق گام بزرگی را در ساختن شهری آباد و همراه با آرامش شهروندان برداریم.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه فضیلت و برتری یک شهر به آسمان‌خراش‌ها و ساخت و سازهای متنوع نیست، افزود: بالاتر از این مسایل زینت یک شهر به انسان‌های مومن و متعهدی است که می‌توانند در قالب یک خانواده واحد زمینه امنیت، آرامش و تقویت عواطف انسانی را فراهم کنند.
عاملی بیان کرد: باید شهر اردبیل را به فضای سالم تربیتی تبدیل کنیم تا در و دیوار و کالبد شهر مبانی معرفتی و تربیتی را القا کند و در این زمینه شایسته است موسسات و مجموعه‌های عام‌المنفعه و خیریه تقویت شود.
وی گفت: غرور یک شهر به چند موضوع بستگی دارد که مهمترین این موضوع زیبایی ظاهری شهر است که ضرورت دارد شورا و شهرداری با اولویت کارهای توسعه‌ای و عمران شهری را در پیش گرفته و پروژه‌های نیمه تمامی چون پل قدس را که چند سالی است شروع شده و مراحل نهایی را سپری می‌کند به اتمام رسیده و اسباب بهره‌برداری از آن فراهم آید.
امام جمعه اردبیل ضرورت حفظ سیمای شهری را با رعایت مبانی ساخت و ساز کیفی در بافت تاریخی و سنتی یادآور شد و تصریح کرد: شهر اردبیل که همه ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است باید در همه ابعاد به ویژه معماری تلفیقی و ساخت و سازها و سیما و منظر شهری به جایی برسد تا بهترین و شایسته‌ترین نمود در نگاه دیگران پیدا کند.
عاملی با قدردانی از تلاش همه جانبه شهرداری اردبیل به رغم بحران مالی و وضعیت درآمدی اظهار کرد: بنده در سفر رئیس جمهور به صراحت اعلام کردم که همه ایران تهران نیست و چرا باید درآمدهای مالیاتی به تهران سرازیر شود در حالی که توسعه متوازن فضایی را مهیا می‌کند تا زمینه جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم آید.
وی خطاب به شهردار اردبیل گفت: لازم نیست در مجموعه شورابیل همه ساخت و سازها و انبوهی از بناهای غیرضروری شکل گیرد بلکه بخشی از شورابیل باید فضایی باز و بدون احاطه ساختمان‌ها داشته باشد تا در یک سیاست انبساطی بتوان گردشگران بی‌شماری را به سمت شورابیل کشانده و آنها نیز از این منظر زیبای شهری استفاده کنند.
امام جمعه اردبیل با قدردانی از بازگشایی اطراف بقعه شیح صفی‌الدین اردبیلی و ضرورت تکمیل این پروسه شروع شده برای نمایان کردن جلوه‌ای زیبا از بنای تاریخی شیخ صفی‌الدین خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی اردبیل باغ موزه و همچنین تندیس قزل‌باش‌ها در این منطقه تهیه شده و زمینه حضور گردشگران در این منطقه برای شناخت تاریخ و تمدن اردبیل مهیا شود.
عاملی تصریح کرد: از هم اکنون شهرداری و شورای شهر باید برای حل معضل ترافیکی این شهر برنامه‌ریزی درست و کارشناسی داشته باشند تا با یک مدیریت مناسب بتوان گره‌های احتمالی را در آینده رفع کرد.
به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: با پرهیز از نمای نامناسب ساختمان‌ها در اردبیل با همکاری شهرداری و سازمان نظام مهندسی بهتر است به الگوی معماری سنتی و ایرانی توجه شده و شهروندان از این الگوی ارائه شده در ساخت و سازهای خود و همچنین نماسازی استفاده کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط