فرماندار کوهرنگ: قصوری در برف‌روبی روستای شیخ‌علیخان وجود نداشته است


فرماندار کوهرنگ: قصوری در برف‌روبی روستای شیخ‌علیخان وجود نداشته است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نارضایتی برخی از مردم روستای شیخ‌علیخان این شهرستان که آن را بی‌توجهی به برف‌روبی محدوده این روستا و مسدود بودن جاده دسترسی به گلزار شهدا عنوان کرده‌اند، گفت: فرمانداری، قصوری در برف‌روبی روستای شیخ‌علیخان وجود نداشته است.

هوشنگ مصطفوی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برف‌روبی محورهای اصلی و فرعی شهرستان بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در همین خصوص راهداران شهرستان در پی بارش‌های اخیر، جاده شیخ‌علیخان به چلگرد را برف‌روبی کرده‌اند و مشکلی در خصوص تردد در این محور وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه برف‌روبی محدوده روستاها بر عهده دهیاری‌ها است، تصریح کرد: با این وجود زمانی که یکی از اهالی این روستا با فرماندار شهرستان کوهرنگ تماس گرفت و عنوان کرد که قصد تشییع جنازه مادر فوت شده خود را در روستا دارند، با نیروهای راهداری هماهنگی شد تا بخشی از مسیر روستا به طول ۷۰۰ متر برف‌روبی شود.

به گفته فرماندار شهرستان کوهرنگ،در فصل زمستان در روستای شیخ علیخان ۴ خانوار ساکن است و یک جاده خاکی منتهی به قبرستان وجود دارد که در مسیر رودخانه نیز واقع شده است و امکان برف‌روبی این منطقه با لودر امکانپذیر نیست.

مصطفوی تصریح کرد: برای بازگشایی و برف‌روبی این محور خاکی نیاز به بلدوزر است که دستگاه بلدوزری که در شهرستان در اختیار داریم، در آن زمان در ۵۰ کیلومتری این روستا قرار داشت و انتقال و جابه جایی آن به این منطقه نیاز به تریلر کمرشکن دارد، که در آن روز این امکان در اختیار ما نبود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ تصریح کرد: با وجود اینکه برف‌روبی این محور که در محدوده روستا قرار دارد، بر عهده دهیاری است، اما اگر دستگاه بلدوزر در این منطقه قرار داشت با توجه به ضرورت موضوع و خواسته مردم روستا، به طور حتم این خدمت را برای آنها انجام می‎‌دادیم.

مصطفوی، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در روستای شیخ علیخان به ۲ تا ۳ متر می‌رسد، خاطر نشان کرد: بی‌شک قصور و کوتاهی از سوی فرمانداری و راهداری در این خصوص انجام نگرفته است و با توجه به احترام ویژه‌ای که برای مردم این منطقه قائل هستیم باید عنوان شود که این خواسته آنها در محدوده اختیارات فرمانداری نبوده است.

به گزارش ایرنا، روستای شیخ علیخان از روستاهای بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در حدود ۵ کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.

در محدوده روستای شیخ علیخان تا دهستان موگویی و غار یخی چما،گردنه عسل کشان وجود دارد که در طول زمستان ارتفاع برف در برخی از مناطق این محدوده بین یک تا دو متر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا