بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی مهریز/ اعلام پروژه‌های دهه فجر شهرستان


گروه اجتماعی ــ جمعی از خبرنگاران مرکز استان و در آستانه دهه فجر با حضور فرماندار، معاونان و شهردار مهریز از تعدادی طرح‌های عمرانی در دست ساخت این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ایکنا از یزد، رضا زارع‌زاده، فرماندار شهرستان مهریز 10 بهمن در جمع خبرنگاران مرکز استان اظهار کرد: مهریز در فاصله 30 کیلومتری و جنوب استان و دارای 46 روستای دارای دهیاری و شورا و یک بخش مرکزی، 5 دهستان است.

وی ادامه داد: گردشگری در این شهرستان طبق سند توسعه دیده شده و به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان و وجود اماکن تاریخی منحصر به فرد است به نحوی که بالغ بر 43 قلعه در مهریز شناسایی و تنها قلعه مدور کشور، زین الدین در این شهرستان قرار دارد.

بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی مهریز/ اعلام پروژه‌های دهه فجر شهرستان

زارع‌زاده افزود: 100 اثر تاریخی در این شهرستان ثبت شده و دو اثر نیز به ثبت جهانی رسیده و بالغ بر 20 بومگردی و 210 هزار هکتار منطقه حفاظت شده با انواع گونه‌های نادر؛ در این شهرستان باعث شده به لحاظ گردشگری جایگاه خاصی در بین شهرستان‌های استان داشته باشد.

وی ادامه داد: بالغ بر 250 واحد صنعتی فعال داریم که 5 هزار نفر در این تعداد مشغول فعالیت هستند و بعد از مرکز استان تنها کشتارگاه صنعتی فعال استان در این شهرستان واقع شده است.

فرماندار مهریز با اشاره به افتتاح پروژه بزرگ ملی در این شهرستان در دهه فجر گفت: تنها فرودگاه تفریحی، آموزشی، پروازی کشور در زمینی به وسعت 98 هکتار و اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از پروژه گازرسانی چهار روستای دهستان میانکوه و پنج روستای منطقه کنجکوه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح تنگ چنار با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، بهره برداری از پروژه پیچ بادامک با اعتبار ۵ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی دو مدرسه خیرساز، بهره برداری از چند سالن ورزشی چند منظوره، سه خانه بهداشت در خورمیز سفلی، خورمیز علیا و میروک آباد و.... نیز از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر کلنگ زنی یا بهره برداری می‌شود.

بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی مهریز/ اعلام پروژه‌های دهه فجر شهرستان

زارع زاده با اشاره به اینکه در مجموع مهریز از شهرستان‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیا و هم ظرفیت‌های گردشگری و معدنی با اقبال عمومی و سرمایه گذاری مواجه شده گفت: به دلیل دروازده ورودی مرکز استان چالش‌هایی را در خود دارد که مهمترین آن در رابطه پاسگاه شهید مدنی و جابجایی آن است ولی تاکنون به دلیل بحث محیط زیست انجام نشده است و تبعاتی برای شهرستان دارد و امیدواریم با قول‌هایی که داده شده، شاهد جابجایی هر چه زودتر آن باشیم .

فرماندار مهریز بحث اتباع بیگانه را دیگر چالش این شهرستان دانست و گفت: تلاش می‌شود با ایجاد مهمانشهر آسیب‌های ناشی از این مهاجرت کاهش یابد.

علیرضا ابویی، رئیس شورای شهر مهریز در بازدید خبرنگاران از ساختمان در دست احداث شهرداری مهریز اظهار کرد: کلنگ احداث ساختمان شهرداری مهریز 13 سال پیش به زمین خورد اما به دلیل مشکلات اعتباری تکمیل نشد.

بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی مهریز/ اعلام پروژه‌های دهه فجر شهرستان

وی با اشاره به اینکه کار احداث این پروژه از دو سال پیش آغاز شده و در مساحتی به وسعت 2700 مترمربع در حال احداث است و تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

رضا زارع، رئیس بهزیستی شهرستان مهریز نیز در بازدید خبرنگاران از پروژه در دست احداث توانبخشی این شهرستان گفت: این پروژه خیری در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع ظرف مدت دو سال افتتاح خواهد شد.

زارع ادامه داد: این مرکز مجهز به بخش‌های گفتار درمانی، اتاق تاریک، فیزیوتراپی، آب درمانی و … است و به معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال خدمات ارائه می‌دهد.

احمد زارع میرک آباد، مدیر داخلی خانه باغ خوشنویس در بازدید خبرنگاران از این خانه بیان کرد: این خانه باغ مربوط به دوره قاجار است که در سال 1387 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی مهریز/ اعلام پروژه‌های دهه فجر شهرستان

وی ادامه داد: تاکنون برای بازسازی و مرمت این خانه باغ تاریخی که که بالغ بر 7 هزار مترمربع وسعت دارد، 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

امیرحمزه زارع‌زاده، شهردار مهریز نیز در بازدید خبرنگاران از پروژه بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری در قالب شش طرح اجرا می‌شود گفت: این طرح شامل عملیات کف‌سازی در مسیر گردشگری کوچه باغ جهانی پهلوانپور، حوالی سرو کهنسال منگاباد، محله باغ بهار، باغ ارم و بازارچه تا قلعه مهرپادین است.

شهردار مهریز اجرای طرح هشت بهشت شامل احیا و بهسازی مسیر گردشگری به باغ‌های شجاع‌لشکر، ملک‌زاده، طبسی، پهلوانپور، خوشنویس، اکبرآباد، آقاحسین و اکرمی را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی مهریز/ اعلام پروژه‌های دهه فجر شهرستان

یادآور می‌شود باغ جهانی پهلوانپور و طرح توسعه غربالبیز این شهرستان از دیگر پروژه‌هایی بود که مورد بازدید خبرنگاران مرکز استان قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل