آزمون قرآن و عترت زمینه‌ای برای جریان‌سازی فرهنگی فعالیت‌های قرآنی است


آزمون قرآن و عترت زمینه‌ای برای جریان‌سازی فرهنگی فعالیت‌های قرآنی است

تهران- ایرنا- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری آزمون‌های قرآن و عترت در سراسر کشور زمینه‌ای برای جریان‌سازی فرهنگی فعالیت‌های قرآنی است و امیدواریم رشته‌های بیشتری از این آزمون در سال‌های آینده به صورت الکترونیکی برگزار شود.

عبدالهادی فقهی زاده به خبرنگار معارف ایرنا گفت: اهمیت آزمون سراسری قرآن و عترت را می توان در راستای جریان سازی فرهنگی برای فعالیت‌های قرآنی دانست و معتقدیم این فعالیت ها فقط به حفظ و قرائت قرآن محدود نمی شود.

وی افزود: البته مسابقات و آزمون های مربوط به رشته های قرائت و حفظ قرآن را همواره از مهمترین فعالیت های قرآنی موثر در فراهم کردن زمینه پیدایش فرهنگ قرآنی قلمداد می کنیم ولی اکتفا به آن را نمی پسندیم.

به همین دلیل تاکید داریم در سال های آینده موضوع های معارفی و آموزه های قرآن و عترت در این آزمون به صورت جدی تری مطرح شود و بتواند طیف بزرگتری از مخاطبان را به خود جلب کند.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا روش اجرای آزمون به صورت الکترونیکی را که در دو سال گذشته آغاز شده، گسترش دهد و در سال های آینده به دنبال آن هستیم که رشته های بیشتری را از طریق آزمون های الکترونیکی برگزار کنیم.

فقهی زاده به عنوان نمونه از رشته های سبک و سیره زندگی معصومان (ع) یاد کرد که به صورت الکترونیکی برگزار می شود و قرار است رشته های تفاسیر و مفاهیم در سال های آینده به آن افزوده شود.

مرحله کتبی و نهایی هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت امروز (جمعه) در ۳۵۰ شهر و شهرستان و در بیش از ۴۷۰ حوزه در چهار گروه ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت (ع)،حفظ قرآن، سبک زندگی و سیره معصومان و در ۱۶ رشته برگزار می شود که ۱۰ رشته به حفظ قرآن اختصاص دارد و ۷۵ درصد داوطلبان را علاقه مندان به حفظ قرآن تشکیل می دهد. مرحله شفاهی این آزمون در دی ماه در رشته های سبک زندگی و سیره معصومان و روخوانی قرآن برگزار شد.

قرار است به دو هزار نفر از شرکت کنندگانی که بالاتر از نمره ۷۰ را کسب کنند، به قید قرعه ۴۰۰ میلیون تومان اهدا شود. همچنین به این افراد گواهی نامه داده خواهد شد و کسانی که موفق به کسب ۹۰ امتیاز شوند، لوح تقدیر نیز دریافت خواهند کرد.

بر اساس تفاهم نامه ای که در دو سال اخیر میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه قلم چی امضاء شده، قرار است این موسسه نتایج آزمون را به اطلاع شرکت کنندگان برساند. سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش شفاهی آزمون فعالیت دارد، دانشگاه پیام نور سالن هایی را در ۴۰۰ شهر برای برگزاری در اختیار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می دهد و دبیرخانه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در بخش تبلیغات و فراهم کردن زمینه های برگزاری آزمون فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود