شفاف‌سازی، آب‌سرد فولادی‌ها بر تحریم‌ها


شفاف‌سازی، آب‌سرد فولادی‌ها بر تحریم‌ها

تنها اتفاق پیش رو در صنعت فولاد را می‌توان تغییر در ساختار اجرایی تحریم‌های اعمال شده دانست، اینکه عرصه بر این صنعت تنگ‌تر شده و بر رشد هزینه‌های فعلی شرکت‌ها تاثیر گذار باشد.

شفاف‌سازی، آب‌سرد فولادی‌ها بر تحریم‌ها
حمید مرتضی کوشکی، مدیرتحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در خصوص تحریم صنعت فولاد و تاثیر آن بر بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: تحریم‌ها از ابتدا بر این صنعت وجود داشته است.

وی ادامه داد: هدف اصلی را می‌توان بازی نرم طرف خارجی بر سیاست اقتصادی و ایجاد تشنج بر فضای اقتصادی و سیاسی کشور دانست.

این کارشناس بازار سرمایه به نکته‌ای مهم اشاره و عنوان کرد: سال گذشته نام بانک ملت، فولاد مبارکه و چند شرکت دیگر در لیست تحریم‌ها قرار گرفت اما، این شرکت‌ها با شفاف سازی نشان دادند که تحریم‌ها تاثیری بر روند فروش شرکت‌ها ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اثر این تحریم‌ها را می‌توان بر هزینه‌های مبادلاتی دانست؛ میزان فروش مقداری کم نشده به این دلیل که هزینه‌ها از طرف شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

کوشکی اضافه کرد: فولادسازان، متانول ساز‌ها و اوره ساز‌ها نسبت به نرخ‌ها و شاخص‌های جهانی تخفیف می‌دهند. البته لازم به ذکر است هزینه‌ها ادامه دار بوده و هیچ ارتباطی به مرحله دوم تحریم‌ها ندارد.
شفاف‌سازی، آب‌سرد فولادی‌ها بر تحریم‌ها

مدیرتحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در بررسی شرایط این صنعت گفت: تنها اتفاق پیش رو را می‌توان تغییر در ساختار اجرایی تحریم‌های اعمال شده دانست، اینکه عرصه بر صنعت فولاد تنگ‌تر شده و بر رشد هزینه‌های فعلی شرکت‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!