هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان در 15 رشته قرآنی برگزار شد 


هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان در 15 رشته قرآنی برگزار شد 

حجت الاسلام نیک نفس گفت: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان، هم زمان با سراسر کشور در 15 رشته قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، صبح امروز به همت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان با همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این آزمون در شهر جیرفت حجت الاسلام «نیک نفس»، گفت: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان، هم زمان با سراسر کشور و با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کننده در هفت شهرستان جنوبی کرمان برگزار شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت جنوب کرمان با بیان این مطلب که این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همت دفتر قرآن و عترت جنوب کرمان و در شهرستان های جنوبی کرمان به شکل مجزا برگزار شد.

وی با اشاره به این که آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴ بخش و ۱۵ رشته برگزار شد، اظهار داشت: بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در ۲ رشته، بخش معارف اهل بیت علیهم السلام در ۲ رشته، بخش حفظ قرآن کریم در ۹ رشته و بخش آموزش های الکترونیک نیز در ۲ رشته برگزار شد.


حجت الاسلام نیک نفس، با بیان این مطالب که کم سن ترین شرکت کننده در این آزمون ۷ سال و بزرگسال ترین بیش از ۶۰ سال سن دارد، خاطر نشان کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان در ۲ بخش کتبی و شفاهی برگزار شد، آزمون شفاهی ویژه گروه های سنی زیر ۱۰ سال و آزمون کتبی نیز مختص گروه های سنی بالای ۱۰ سال برگزار شد.

در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان با کم سن ترین شرکت کننده گفت و گو کرد.


«زینب سالاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: ۷ سال سن دارم و از ۶ سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کردم.

کم سن ترین شرکت کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان افزود: حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم هستم و خیلی دوست دارم حافظ کل قرآن کریم شوم.

وی با بیان این مطلب که قرآن به من آرامش می دهد، اضافه کرد: برای اولین بار است که در آزمون قرآن شرکت کردم.

در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان با بزرگسال ترین شرکت کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان گفت و گو کرد.


«پروین افشارمنش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: متولد سال ۱۳۳۷ هستم و سال ۱۳۹۰ کار حفظ قرآن کریم را شروع کردم، هم اکنون حافظ ۲۵ جزء قرآن کریم هستم و به تازگی کار حفظ جزء ۲۶ را آغاز کردم و ان شاءالله تا پایان سال آینده حفظ کل قرآن کریم خواهم شد.

بزرگسال ترین شرکت کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت جنوب کرمان افزود: البته حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم نیز هستم و عضو دارالقرآن خانه کارگر تهران می باشم.

وی بیان داشت: توصیه های رهبری برای حفظ قرآن کریم انگیزه ای شد تا به سمت حفظ قرآن کریم بروم و از طریق آموزش های شبکه قرآن و معارف اسلامی توانستم کار حفظ قرآن کریم را شروع کنم.

افشارمنش با اشاره به این که حفظ و انس با قرآن کریم تاثیر بسزایی در زندگی افراد دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اثرات مثبت انس با قرآن کریم همدل و همراه شدن با ولایت و رهبری است و همچنین در زندگی مشکلات را سطحی ببینی و فرزندانی قرآنی تربیت کنی که برای جامعه مفید خواهند بود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟