مولوی عبدالحمید: طرح معاملۀ قرن یک صلح تحمیلی، یکطرفه و ناعادلانه است


مولوی عبدالحمید: طرح معاملۀ قرن یک صلح تحمیلی، یکطرفه و ناعادلانه است

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به رونمایی از طرح موسوم معاملۀ قرن ، آن را «صلح ناعادلانه، یک‌طرفه و تحمیلی» دانستند و خاطرنشان کرد که إن‌شاءالله این طرح با شکست مواجه می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، مولوی عبدالحمید اظهار داشت: یکی از اتفاقات تلخ در این هفته رونمایی از طرحی به نام «معاملۀ قرن» توسط رئیس‌جمهور آمریکا بود که با حضور مقامات اسرائیلی و احضار تعدادی از مسلمانان ضعیفی که توانایی دفاع از خودشان را ندارند صورت گرفت.
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد معاملۀ قرن را به مسلمانان فلسطین که یک طرف این قضیه هستند تحمیل کند، درحالی‌که این شیوۀ معامله و برقراری صلح نیست، بلکه معامله و صلح باید با رضایت طرفین انجام شود و طرفین دعوا در حضور یک طرف ثالث با یکدیگر مذاکره و گفت‌وگو کنند و با هم به توافق برسند.
مدیر دارالعلوم زاهدان تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا درحالی به زعم خودش این «صلح» را انجام داده است که به صراحت اعلام کرده که در کنار یهودیان است و از اسرائیل حمایت می‌کند. لذا این صلح به حمایت از اسرائیل و با هدف تأمین امنیت و منافع اسرائیل تنظیم شده است.
مولوی عبدالحمید افزد: صلح آقای ترامپ کاملا یک‌طرفه است. در این صلح شهر بیت‌المقدس که قبلۀ اول مسلمانان است و مسلمانان روی این موضوع حساس هستند، به یهودیان داده شده است و شهرک‌های یهودی‌نشین که در وسط فلسطین ساخته شده‌اند به‌عنوان خاک اسرائیل قرار داده شده است، درحالی‌که با این اقدام، فلسطین در محاصرۀ اسرائیل قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: معاملۀ قرن آمریکا و اسرائیل إن‌شاءالله با شکست مواجه خواهد شد، زیرا مردم فلسطین، مسلمانان جهان و ملت‌های آزاده این معامله و صلح را قبول ندارند و سبب جریحه‌دارشدن احساسات مسلمانان جهان شده است. آمریکا و اسرائیل می‌خواهند با توسل به زور این موضوع را بر فلسطینی‌ها تحمیل کنند، درحالی‌که تجربه نشان داده است که توسل به زور نتیجه نمی‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: همۀ مسلمانان خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطین و برقراری صلح عادلانه‌ای هستند که حقوق تمام طرف‌ها در آن مورد توجه قرار گیرد و مراعات شود.
مولوی عبدالحمید «اختلاف مسلمانان و کشورهای اسلامی» را دلیل این اقدام آمریکا و اسرائیل دانستند و گفتند: آمریکا و اسرائیل به این دلیل امروز و بعد از گذشت بیش از هفتاد سال ظلم و اجحاف در حق مسلمانان فلسطین از طرح موسوم به «معاملۀ قرن» رونمایی کرده‌اند که می‌دانند مسلمانان و کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا