آکوباتری اردبیل، قهرمان ترامپولین باشگاه‌های ایران شد


آکوباتری اردبیل، قهرمان ترامپولین باشگاه‌های ایران شد

یزد - ایرنا- مسابقات ترامپولین باشگاه‌های کشور (جام شهید سلیمانی) عصر جمعه با قهرمانی آکوباتری اردبیل در یزد به پایان رسید.

این مسابقات با حضور ۱۶۱ ورزشکار از ۱۹ استان در قالب ۲۴ تیم به مدت سه روز در سالن ۱۵ خرداد یزد پیگیری شد.

در پایان این رقابت‌ها بعد از باشگاه اردبیل که ۹۲۶ امتیاز کسب کرد، نوین فولاد یزد با ۹۱۰ و سرای نوظهور تبریز الف با ۸۳۹ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

نفرات برتر این رقابتها هم برای حضور در مسابقات آسیایی دعوت می‌شوند، این رقابت‌ها اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در ژاپن برگزار می‌شود.

هم‌اکنون در ۱۰ شهرستان یزد، تعدادی از دختران و پسران در رشته ژیمناستیک فعالیت دارند، یزد با یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه‌ شده دارد.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزشی ژیمناستیک است که در زبان عام به تشک پرش درجا و « بپر بپر» شناخته می‌شود، مسابقات این رشته بر روی وسیله‌ای به نام ترامپولین (جَستانه) انجام می‌شود که یکی از اسباب‌های تمرینی مهم ورزش ژیمناستیک است که به صورت انفرادی یا ۲ نفری برگزار می‌شود.

فردی که به اجرای حرکات ورزشی ـ نمایشی بر روی جستانه می‌پردازد « جست‌ورز» نامیده می‌شود و اولین مسابقات در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برگزار شد که بدون قوانین خاصی انجام می شد و در دهه ۱۹۵۰ میلادی به تدریج قوانینی برای این رشته ورزشی تدوین شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد