جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه


در طول ماه های سرد هر چه کمتر از شامپو استفاده کنید به پیشگیری از وز شدن مو و حفظ رطوبت آن کمک شایانی خواهید کرد هر چند که همه ما می دانیم شامپو برای تمیز کردن پوست لازم است اما اگر از شامپوهای مخصوص موی خشک که به خوبی فرموله شده اند استفاده می کنید بدانید که در حال تخریب کردن موهای خود هستید. روش های جلوگیری از وز شدن مو اگر شما نیز از آن دسته...

در طول ماه های سرد هر چه کمتر از شامپو استفاده کنید به پیشگیری از وز شدن مو و حفظ رطوبت آن کمک شایانی خواهید کرد هر چند که همه ما می دانیم شامپو برای تمیز کردن پوست لازم است اما اگر از شامپوهای مخصوص موی خشک که به خوبی فرموله شده اند استفاده می کنید بدانید که در حال تخریب کردن موهای خود هستید.

روش های جلوگیری از وز شدن مو

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تجربه زیادی در وز شدن موهایتان دارید توصیه می کنیم که به مطالعه نکاتی که در ادامه بدان پرداخته ایم بپردازید تا پس از آن بتوانید با خیالی آسوده و راحت در مهمانی ها شرکت کنید و نگران وز شدن موهای خود نشوید. بهتر است بدانید که مهم ترین عامل وز شدن موها خشکی بیش از حد ساقه مو می باشد که البته با اعمال راهکارهایی که در ادامه بدان پرداخته ایم قابل درمان است.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

موها را با ملایمت بشویید:

همانطور که می دانید هر چه کمتر از شامپوها در طول ماه های سرد استفاده کنید برای حفظ رطوبت موها بهتر است. به همین خاطر توصیه می کنیم در هفته ۱ الی ۳ مرتبه از شامپو برای شست و شوی موی سر خود استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن های مرطوب نیز برای شستن موها استفاده نمایید. البته شما مختارید تا از نرم کننده ها نیز به تنهایی استفاده کنید یعنی ابتدا موهای خود را خیس کرده و بعد نرم کننده را به سر خود بمالید و بعد آبکش نمایید.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

در استفاده از سشوار دقت کنید:

توجه داشته باشید که هنگام خشک کردن موها با سشوار حرارت را به تمامی نقاط سر انتقال دهید و سشوار را به صورت مداوم در اطراف موها بچرخانید و بر روی یک نقطه تمرکز نکنید زیرا انجام این عمل باعث می شود تا موها سریع تر خشک و کمتر دچار وز شوند.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

موها را به آرامی با حوله خشک کنید:

دقت کنید که هر چه بیشتر موهایتان را با حوله دستکاری کنید بیشتر دچار وز زدگی خواهند شد زیرا حوله موها را زبر و خشن می کند و هر چه استفاده از آن بیشتر شود صدمه بیشتری به مو ها وارد خواهد کرد. اما شما می توانید حوله را به آرامی بر روی موهای خود قرار دهید تا آب اضافی از موها گرفته شود و در نهایت از این روش شگفت زده خواهید شد.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

استفاده از نرم کننده های قوی:

بهتر است بدانید هنگامی که موهایتان خشک و یا آسیب دیده استفاده از یک نرم کننده قوی می تواند بهترین راه حل برای درمان آن ها باشد. چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان هر موقع موهایتان آسیب دید می توانید از نرم کننده ها استفاده نمایید. برای استفاده از این نرم کننده مو بایستی مقداری از آن را شب بر روی موهای خود بمالید و صبح آبکش کنید و می توانید از شامپو نیز برای شستن آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که افرادی که دارای موی خیلی زبر و خشکی هستند نیازی نیست که از شامپو استفاده کنند.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

موهای خود را چرب کنید:

موهای چرب شده سریع تر خشک خواهند شد و به همین خاطر باید ساقه مو و انتهای ساقه را کمی چرب نمایید. پس از استفاده از نرم کننده و آبکشی مو انتهای موها را با روغن های طبیعی چرب کنید و در این زمینه می توانید از کرم های مخصوص مو نیز استفاده کنید اما بهتر است بدانید که روغن های طبیعی بیشتر جذب موها خواهند شد.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

استفاده از محصولات بدون الکل:

از آنجایی که الکل باعث خشکی مو می شود در نتیجه موها نیز وز خواهند شد. به همین خاطر شما می توانید از محصولات بدون الکل برای جلوگیری از وز شدن موهای خود استفاده کنید. همچنین می توانید شامپو ها و اسپری های موجود در آرایشگاه ها را خریداری کنید زیرا اکثر محصولات مورد استفاده در سالن اثر دراز مدت ندارند.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

تنها ریشه های مو را خشک کنید:

شما می توانید برای اینکه از وز شدن موهایتان جلوگیری کنید تنها ریشه های مو را با حرارت سشوار خشک نمایید زیرا این روش باعث می شود تا ساقه و نوک موها زیاد خشک نشوند و همانطور مرطوب باقی بمانند.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

هرگز موهای خشک را شانه نزنید:

هرگز موهایتان را پس از اینکه خشک شدن شانه یا برس نکشید زیرا این کار نه تنها باعث از هم گسیختگی کوتیکول موها خواهد شد بلکه باعث بیشتر کشیده شدن موها نیز خواهد شد. به همین خاطر توصیه می کنیم که ابتدا موها را با حوله خشک و بعد از نرم کننده برای موها استفاده نمایید و در انتها به آرامی موها را شانه بزنید.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

موهای خشک را با انگشتان مرطوب شانه کنید:

اگر موهایتان خشک شدند و شانه نداشتید مشکل شما با کمی آب حل خواهد شد زیرا دلیل اصلی وز شدن موها خشک شدن آن ها است. به همین خاطر بهتر است تا کمی دستان خود را خیس کنید و انگشتان را در میان موهای خود ببرید و کار شانه را با دستان خود انجام دهید.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

درمان خانگی برای پیشگیری از وز شدن مو:

شما می توانید برای درمان وز موها از روش های خانگی نیز بهره ببرید که ما در ادامه به بیان آن پرداخته ایم.

جلوگیری از وز شدن مو با ترفندهای مهم در خانه

سرکه سیب:

یکی از راه حل های درمان وزی مو استفاده از سرکه سیب می باشد. برای استفاده از این روش توصیه می شود که ابتدا در حمام موهای خود را شسته و بعد مقداری سرکه سیب را با آب ترکیب کرده و سر خود را با آن بشویید.

آب گازدار:

اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده نمایید و موها به صورت طبیعی خشک شوند و اگر موها به این دلیل وز خواهند شد ما می توانیم یک روش مناسب برای جلوگیری از وز شدن موها پیشنهاد کنیم که آن هم استفاده از آب گازدار است. کافی است در حمام پس از شستن موهای خود مقداری آب گازدار را به موها بمالید و بعد آبکشی نمایید.

ماء الشعیر:

اگر دارای موهایی فر هستید و اغلب اوقات با فر دادن آن ها مشکل دارید می توانید از ماء الشعیرها استفاده نمایید زیرا این نوشیدنی فر موهای شما را ثابت نگه خواهد داشت تا هنگامی که موهایتان خشک شد تغییری در آن به وجود نیاید.

روغن زیتون و نارگیل:

بهتر است بدانید که استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیلی یکی از بهترین انتخاب ها برای درمان وزی مو هستند و شما می توانید برای استفاده از آن مقدار کمی از این روغن ها را کف دستانتان بریزید و سپس در میان موهایتان بمالید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403