از سفر رییس جمهوری به ایلام تا کشف پیکر چهار شهید دفاع مقدس


از سفر رییس جمهوری به ایلام تا کشف پیکر چهار شهید دفاع مقدس

ایلام - ایرنا - اعلام خبر سفر رییس جمهوری به ایلام، کشف پیکر مطهر چهار شهید در منطقه عملیاتی قلاویزان مهران، کاهش نرخ تورم در ایلام، برخورداری بازنشستگان از مزایای طرح مناطق جنگی و تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور از جمله مهمترین اخبار استان ایلام در هفته گذشته بود.

در این هفته رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و سرپرست فدارسیون فوتبال مهمان استان ایلام‌ بودند.

ایلام هفته آینده میزبان رییس جمهوری است

استاندار ایلام گفت: احتمال سفر رییس جمهوری سه‌شنبه هفته آینده ۱۵ بهمن ماه سال جاری به این استان قوت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام،‌ قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه دوشنبه اظهار داشت: در نامه ارسالی معاون هماهنگی و پیگیری دفتر رییس جمهوری به دبیر هیات دولت اعلام شده است که به احتمال قوی سفر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان ایلام در روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه در ایام الله دهه مبارک فجر انجام می‌گیرد.

کشف پیکر مطهر چهار شهید در مهران

فرمانده سپاه ناحیه مهران گفت: پیکر مطهر چهار شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه نهم بهمن ماه در محل منطقه عملیاتی و یادمان قلاویزان مهران پیدا شد.

سرهنگ فرهاد امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر این شهدا در نقطه ایثار مهران توسط گروه تخصصی تفحص شهرستان پیدا شد.

ایلام آخرین استان کشور در نرخ تورم ماهانه است

استاندار ایلام گفت: این استان در دیماه امسال بهترین عملکرد در کاهش میزان تورم ماهانه را در بین استان های کشور داشته و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان ایلام در شاخص وضعیت تورم ماهانه در دیماه امسال آخرین استان کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی از بهبود روند وضعیت تورم استان بر طبق گزارش رسمی مرکز آمار ایران خبر داد و اظهار داشت: پس از آنکه طی چند ماه گذشته نرخ تورم استان در رتبه اول کشور قرار گرفته بود با تشکیل یک تیم کارشناسی پیگیری وضعیت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این میان مجموعه اقدامات استان در راستای برگزاری نشست های تخصصی، نظارت و کنترل بیشتر بر چرخه عرضه و تقاضای کالا، جلوگیری از خروج برخی کالاهای ضروری از استان، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ایجاد تعادل و ثبات نسبی در بازار باعث شد که بر اساس آخرین داده های مرکز آمار ایران وضعیت تورم استان نسبت به گذشته رو به بهبودی گزارش شود.

برخورداری بازنشستگان دوران دفاع مقدس از مزایای مناطق جنگی

نماینده ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اعطای فوق‌العاده مناطق جنگی به بازنشستگانی که در زمان جنگ تحمیلی یا بعد از آن بازنشسته شده‌اند به تصویب مجلس رسید.

جلال میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این در لوایح قبلی فوق‌العاده مناطق جنگی فقط شامل حال شاغلان کنونی دستگاه‌های اجرایی و امنیتی می‌شد که با اعتراض بازنشستگان و مسوولان استان‌های درگیر جنگ تحمیلی مواجه شد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه به علت داشتن بار مالی موافق الحاق بازنشستگان به این مصوبه نبود و مجلس تغییراتی را در این طرح ایجاد کرد و طی ۲ هفته گذشته مجلس ایرادات این مصوبه اصلاح و امروز مصوب شد.

۲۳۰ طرح عمرانی و اقتصادی دهه فجر در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲۳۰ طرح زیربنایی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این استان به مناسبت فرارسیدن دهه فجر با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری و کلنگ زنی می‌ شود.

احمد کرمی روز سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان اظهار داشت: گرامیداشت ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشاط‌آفرین برای تبیین ارزش‌ها، باورها و رویکردهای انقلاب است.

افزایش یک هزار درصدی درآمدهای گمرک مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد گمرک مهران به نسبت دوره مشابه سال قبل از رشد یک هزار و ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

روح الله غلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار تن کالا از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که این میزان صادرات کالا از مرز مهران نسبت به مدت مشابه از لحاظ وزنی ۳۵ درصد رشد داشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال هفته آینده معرفی می شود

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: بخشی از روند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال انجام شده است که پس از طی مراحل بعدی هفته آینده معرفی می شود و گزینه مورد نظر به طور قطع ایرانی خواهد بود.

حیدر بهاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخاب سرمربی بر عهده فدراسیون است و باید پس از طی مراحل قانونی اعلام شود و قرار بود دیروز معرفی شود.

وی افزود: با توجه به حساس بودن این موضوع و بازی های پیش رو و همچنین مشکلات پیش آمده این انتخاب باید بدون اشتباه صورت گیرد به همین دلیل اعلام این موضوع به هفته آینده موکول شد.

۴۰۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام اجرا شد

استاندار ایلام بر لزوم صیانت از حریم رودخانه‌های استان تاکید کرد و گفت: ۴۰۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان انجام شده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام اظهار داشت: حفاظت از منابع آب برای نسل‌های آینده ضروری است، رعایت حریم رودخانه‌ها نیز برای پیشگیری از حوادث ناگوار همچون سیل و حوادث غیرمترقبه باید مدنظر مسوؤلان باشد و از همان ابتدای امر اجازه ندهند کسی به حریم رودخانه تجاوز کند.

وی همچنین خواستار برخورد جدی با کسانی شد که در حفاظت از منابع آب اختلال ایجاد می‌کنند و افزود: باید قبل از انجام تخلفات با نظارت کامل نسبت به جلوگیری از خسارات وارده اقدام شود و دستگاه‌های قضایی و نظارتی در این زمینه باید فعال شوند.

امام جمعه ایلام: معامله قرن باعث تسریع در نابودی اسراییل می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: معامله قرن که از سوی ترامپ مطرح شده است غیرت مسمانان را به جوش آورده و باعث تسریع در نابودی رژیم اشغالگر قدس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام با تاکبد بر اینکه معامله قرن از مباحث تلخ و مضحکی است که از طرف شخصی که دم از دموکراسی و حقوق بشر می زند مطرح شده است، اظهار داشت: ترامپ درصدد است سرزمین اجدادی فلسطین را به یک رژیم اشغالگر واگذار کند.

وی با ذکر اینکه این سرزمین صاحب و مالک دارد و این اقدام بازی گرفتن قوانین بین المللی و بی ثباتی در جهان را بدنبال دارد، گفت: معامله قرن در واقع اعلام جنگ با مردم مظلوم فلسطین است.

ایوان، شهر سبز گازرسانی معرفی شد

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به تمام مناطق شهری و روستایی ایوان، این شهرستان به عنوان نخستین شهر سبز در مصرف انرژی استان شناخته شده است.

عباس شمس اللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرکت گاز استان در شهرستان ایوان با استقرار ۲ اداره گاز ناحیه ایوان و بخش زرنه در حال خدمت رسانی به شهروندان است، اظهار داشت: شهرستان ایوان دارای ۲ شهر، ۵۰ روستا و ۱۷۷ صنایع گازدار است.

وی افزود: ۳۷۵ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه در این شهرستان اجرا شده که با اجرای این میزان خطوط و انشعابات، شهرستان ایوان تحت پوشش ۱۰۰ درصدی گاز قرار گرفته است.

فرماندار ایلام: فهرست جدید داوطلبان انتخابات مجلس مورد تایید نیست

فرماندار ایلام گفت: لیستی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در کانال های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان ایلام به عنوان کسانیکه به تازگی تایید صلاحیت شده اند در حال انتشار است که مورد تایید نبوده و موثق نیست.

خیرالله گراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اسامی از سوی فرمانداری های حوزه های انتخابیه که مرجع اصلی و اولیه انتشار تعداد داوطلبان تایید یا عدم تایید صلاحیت شده هستند در هیچ جایی منتشر نشده است.

وی افزود: تا این لحظه هیچ فهرستی از داوطلبان تایید شده از سوی وزارت کشور که مسوولیت بررسی صلاحیت کاندیداها را بر عهده دارد به استان و فرمانداری حوزه های انتخابیه اعلام نشده است.

وقوع جرم در میان نیروهای مسلح کمتر از سایر ارگان‌هاست

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با یادآوری اینکه وقوع جرم در میان نیروهای مسلح کمتر از سایر ارگان‌هاست، گفت: اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح در قالب چهار برنامه پنج ساله موجب کاهش چشمگیر جرایم نیروهای مسلح شده است.

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ایلام اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقشی موثر و آگاهی بخش برای نیروهای مسلح در کاهش و ارتکاب جرم دارند.

وی افزود: وقوع جرم در بین نیروهای مسلح با توجه به اشراف آنها به ماهیت جرائم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی بسیار کمتر از سایر دستگاه‌ها و نهادهای دیگر است.

تیم چوار ۶۵ سهمیه ای از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده است

سرپرست تیم فوتبال چوار ۶۵ ایلام با بیان اینکه این تیم سال گذشته در جام حذفی نبوده است، گفت: این تیم به عنوان قهرمان استان با تلاش خود وارد لیگ دسته سه شده و هیچ سهمیه ای از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده است.

حجت هاشم بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سخنان سرپرست فدراسیون فوتبال را که گفته بود: "سال گذشته در لیگ دسته سه، مرحله اول به تیم چوار ۶۵ سهمیه ای داده شد و در جام حذفی نیز شرکت کردند اما موفق به نگهداری آن نشدند"، رد کرد.

وی تاکید کرد: تیم فوتبال چوار ۶۵ ایلام، مسابقات خود را از پایین ترین رده ممکن آغاز کرده و در رقابت های لیگ دسته یک استان ایلام در فصل ۹۷-۹۶ با کسب ۳۵ امتیاز مقام اول مسابقات را به دست آورد و به عنوان قهرمان و نماینده قانونی استان در رقابت های لیگ سه شرکت کرد.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت گوشت در بازار ایلام

معاون بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی قیمت گوشت در بازار استان گفت: واحدهای عرضه کننده غذاهای گوشتی باید قیمت ها را کاهش دهند و هیچ گونه تخلفی در این زمینه پذیرفته نیست.

عزت‌اله عبدخانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز و مرغ در سطح بازار ایلام با کاهش ۲۰ درصدی همراه بوده لذا واحدهای صنفی که از این اقلام استفاده می‌کنند همچون رستوران داران، کبایی و گصی‌ها، مرغ سوخاری فروشی ها بایستی نسبت به کاهش قیمت خدمات مرتبط به نسبت قیمت گوشت مصرفی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بازرسان سازمان صمت طی روزهای اخیر بصورت ارشادی این موضوع را پیگیری ولی در روزهای آتی با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان با متخلفان برخورد قانونی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته