بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج


بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج



بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج

بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج

بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج

بین خانواده و دختر مورد علاقه‌ام کدام را انتخاب کنم؟

پسری 27 ساله هستم. به خانمی که 7 سال از من بزرگ‌تر است، علاقه‌مند شدم. با علم بر این‌که می‌دانم در این ازدواج مشکلاتی به وجود می‌آید اما قلبی و عقلی او را دوست دارم. خانواده‌ام از همان ابتدا به شدت مخالفت خود را اعلام کردند و او وقتی متوجه مخالفت‌شان شد، از من فاصله گرفت. حالا بر سر دو راهی انتخاب بین خانواده و او مانده‌ام و نمی‌دانم کدام را انتخاب کنم؟

ازدواج موفق، پایه و بنیانی عالی برای ایجاد خانواده‌ای شاد و مستحکم است. بسیاری معتقدند ازدواج کار ساده‌ای است اما تداوم زندگی‌مشترک و داشتن رضایتمندی از آن، کار سختی است و نیاز به مدیریت دارد. بنابراین جوان‌ها باید در انتخاب همسر همه جوانب را در نظر بگیرند و هدف‌شان فقط رسیدن به شخص مورد علاقه به هر قیمتی نباشد بلکه انتخاب همسری همراه و همدل، در اولویت اول‌شان باشد. مخاطب گرامی، با توجه به نکات مطرح شده در پیامک‌تان چند توصیه به شما دارم.

آیا عشق کافی است؟

دو نفر که عاشق یکدیگر هستند، هر کدام دیگری را ایده‌ال می‌داند. مانند دو نوازنده که هر کدام از دید دیگری بسیار دلنشین و زیبا می‌نوازد اما بعد از ازدواج، این دو نفر باید با هم یک آهنگ و یک موسیقی را ارائه کنند. این هماهنگی و همراه بودن جز با داشتن درک متقابل، تفاهم، نزدیکی سلایق و علاقه به دست نمی‌آید. قبل از هر تصمیمی، شما باید از خودتان بپرسید آیا این اختلاف سنی هفت ساله باعث تفاوت در نگرش‌ها، علایق و ... در زندگی آینده‌تان نخواهد شد؟ افزایش دانش درخصوص آگاهی از اولویت‌های یکدیگر، علایق و دیدگاه‌های دو طرف به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید. آیا قلبی ایشان را دوست دارید یا عقلی، آیا در این ماجرا هیجان و احساس تصمیم گیرنده است یا عقل و منطق؟

تصمیمی نگیرید که پشیمان شوید

معمولا برخی زنان پس از زایمان و پا به سن گذاشتن، جذابیت جسمانی شان نسبت به سال‌های اول زندگی مشترک‌شان کمتر می‌شود. بنابراین از دست دادن جذابیت جسمانی زنان با افزایش سن خطری است که چنین ازدواج‌هایی را تهدید می‌کند. البته اگر زنان دو تا سه سال بزرگ تر از مردان باشند، این ازدواج‌ها معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند اما در صورتی که سن زنان خیلی بیشتر از مردان باشد، این ازدواج‌ها ممکن است مردان را در ادامه راه با پشیمانی و خودسرزنشی مواجه کند و گاهی منجر به طلاق شود. جمع‌بندی کلام این‌که، مراقب باشید که بعد از گرفتن تصمیم نهایی به جایی نرسید که پشیمان شوید. الان که فرصت هست با نگاهی منطقی‌تر باید تصمیمی اصولی‌تر بگیرید. این نکته را هم مدنظر قرار دهید که وقتی زن در زندگی‌مشترک سن بالاتری دارد، ناخودآگاه قدرت و کنترل بیشتری را بر مرد اعمال می‌کند. همچنین و معمولا زنانی که بزرگ‌تر از شوهرانشان هستند به طور مداوم همسرشان را کنترل می‌کنند که پس از مدتی این کنترل کردن برای همسرشان، خوشایند نخواهد بود و ارتباط آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

خودتان را بر سر این دوراهی قرار ندهید

در پیامک‌تان گفته‌اید که بر سر دو راهی انتخاب بین خانواده و دختر مورد علاقه‌تان قرار گرفته اید. با توجه به موارد مطرح شده و همچنین مخالفت شدید خانواده‌تان و این‌که در آینده بدون پشتیبانی و کمک آنان، روزهای سختی در انتظارتان خواهد بود و به طور قطع با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد، از شما می‌خواهم که خودتان را بر سر این دوراهی قرار ندهید. در یک فرصت مناسب با خانواده‌تان درباره تصمیم‌تان صحبت کنید و صحبت‌های آن ها را هم بشنوید. مشورت با خانواده و یک مشاور پیش از ازدواج برای این‌که تمامی جوانب تصمیم نهایی‌تان سنجیده شود، ضروری است تا آن‌گاه تصمیم درست و آگاهانه بگیرید.

نویسنده : حسین شرافتی | دانشجوی دکترای روان‌شناسی

بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج

مشاهده : مطالب قبل از ازدواج

بازدید : 6

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج بین انتخاب دختر مورد علاقه و نظر خانواده مانده ام-مشاوره ازدواج




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش