امام جمعه بیرجند: دوره آزمون و خطا تمام شده است


امام جمعه بیرجند: دوره آزمون و خطا تمام شده است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دوره آزمون و خطا در کشور مربوط به گام نخست انقلاب و 40 سال اول بود که دیگر تمام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مسوولان استان خراسان جنوبی که به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد افزود: مسوولان کشور اراده خود را بیش از قبل مصمم کنند که در چله دوم انقلاب باید وارد میدان عمل شده و قانون را پیاده کنیم.

وی اظهار داشت: امروز به دلیل برخی مسوولان بی‌تفاوت، آرمان‌های انقلاب اسلامی هنوز محقق نشده و در گام دوم باید آرمان‌ها و مضامین انقلاب اسلامی را محقق کنیم.

امام جمعه بیرجند گفت: ما مسوولان باید حواس خود را جمع کنیم و این انقلاب قرار است پالایش کند و بار کسی در این انقلاب به منزل می‌رسد که همراه با تقوا باشد و گرنه رد می‌شود.

وی ادامه داد: در روایات آمده که علم در نجف دچار مشکل و شهری به نام قم مرکز علم می‌شود و حجت بر مردم تمام و از آنجا به همه دنیا می‌‍رود که در قبال آن مخالفت‌های زیادی علیه قم می‌شود و این اتفاق در نزدیکی‌های ظهور رخ می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: اگر ما درست شویم دنیا جرات حرف زدن مقابل ما را پیدا نمی‌کند و امروز مشکل ما از داخل است چون برخی افراد از مفاسد پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: در ادامه روایت آمده کسانی که آبروی اسلام را می‌برند وجود حضرت مهدی (عج) برای آنها عذاب است هرچند او رحمت للعالمین است اما برای سالم‌سازی، جامعه باید تصفیه شود و راه دیگری هم ندارد.

وی گفت: این که امام زمان (عج) برای عده‌ای عذاب می‌شود به این دلیل است که خداوند بر آنها اتمام حجت کرده و چون قم حجت است و مخالفت با حجت، جنگ با خداست و این بخشی از روایات مربوط به آخرالزمان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما فتنه نمی‌کنیم اما از فتنه هم نمی‌ترسیم و این فتنه‌ها باید باشد تا افراد تصفیه شوند، کسی نمی‌تواند بر پیامبر (ص) منت بگذارد که مسلمان شده چون خداوند و پیامبر به اسلام ما نیاز ندارند بلکه ما ناقص هستیم و نیاز به کمال داریم.

وی افزود: عارف واصل شیخ محمدعلی شاه آبادی که استاد حضرت امام خمینی (ره) بود به امام فرمود شما رهبر یک انقلاب می‌شوید و وقتی امام راحل در تبعید بود فرزند آقای شاه آبادی به ایشان گفت خوابی دیده‌ام که درختان خرمای خوزستان سوخته است و امام فرمود که پدر شما قبلا به من گفته بود که به زودی انقلابی می‌شود و شما رهبر آن انقلاب می‌شوید بعد هم جنگی پیش می‌آید که در خوزستان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امام راحل به فرزند آیت الله شاه آبادی گفتند که پدر شما به من گفته که یکی از فرزندان من در آن جنگ شهید می‌شود و بعد از آن انقلاب اسلامی، پیروز و جنگ هشت ساله توسط صدام و غربی‌ها به ما تحمیل شد.

وی بیان کرد: نخلستان‌های خوزستان به آتش کشیده و فرزند آیت الله شاه آبادی هم در خوزستان شهید شد که اینها معجزه است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ۲۵ کارگروه استانی در ۳۶ نقطه استان برای تدارک برنامه‌های دهه مبارک فجر پیش بینی و برنامه‌ها با تفکیک حوزه عمرانی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شروع شده است.

حجت الاسلام احمد ملایی افزود: برنامه‌های عمرانی از مسیر فرمانداری‌ها و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اجرا و برنامه‌های فرهنگی از طریق کارگروه‌های سراسر استان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه برای دهه مبارک فجر در مجموع تدارک دیده شده که یک هزا و ۶۱۴ افتتاح و کلنگ‌زنی طرح توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و سه هزار و ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، مذهبی، ورزشی و غیره در نشست‌های خبری اعلام شده است و برنامه‌های فرهنگی با محورهای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب انجام می‌شود.

وی گفت: چند برنامه فرهنگی هم شکل محوری دارد و همزمان با سراسر کشور در سراسر استان برگزار می شود که مراسم محوری یوم الله ۱۲ بهمن ساللروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن، یادواره شهدا، طرح سراسری لاله‌های روشن، غبارروبی مزار شهدا، نورافشانی و گلبانگ الله اکبر و راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه‌های محوری و سراسری بخش فرهنگی برنامه‌های ویژه دهه فجر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نجات هشت ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان