انقلاب اسلامی؛ شروع راه پرافتخار و سعادت‌بخش برای ملت ایران


انقلاب اسلامی؛ شروع راه پرافتخار و سعادت‌بخش برای ملت ایران

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار گیلان انقلاب اسلامی را شروع یک راه پرافتخار و سعادت‌بخش برای ملت ایران دانست و گفت: در گام دوم عمر شکوهمند انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و نظام و امام و شهدا تجدید میثاق می‌کنیم.

انقلاب اسلامی؛ شروع راه پرافتخار و سعادت‌بخش برای ملت ایران

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان، امروز، 12 بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس و مدافع حرم به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: دوازدهم بهمن یادآور ورود عزتمندانه و افتخارآمیز خمینی کبیر به سرزمین اسلامی ایران است.

وی شهدا را عامل استمرار مسیر تعالی، شکوفایی و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: آرامش، امنیت و اقتدار کنونی کشور عزیزمان ایران مرهون مجاهدت ها و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهیدان همیشه سرافراز از قبل از پیروزی انقلاب تاکنون است.

استاندار گیلان انقلاب اسلامی را شروع یک راه پرافتخار و سعادت‌بخش برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: دهه مبارک فجر یادآور حیات مجدد ملتی است که توسط حکومت طاغوت سرکوب شده بود، اما اکنون بعد از گذشت چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب مردم در جای جای میهن اسلامی جشن بزرگ پیروزی را برگزار می‌کنند.

زارع ادامه داد:‌ انقلاب به ما آموخت که یک ملت با وحدت کلمه و پیروی از رهبر خود می‌تواند در اساسی‌ترین مسائل جهان موضعی واحد داشته باشد و به پشتوانه مردم با صراحت در مقابل قدرتمندان استکباری بایستد و بر خواسته خود اصرار بورزد.

وی با اشاره به آغاز طلیعه پنجم حیات نورانی انقلاب، خاطرنشان کرد: در گام دوم عمر شکوهمند انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و نظام و امام و شهدا تجدید میثاق می‌کنیم تا در راه عزت و اقتدار کشور و ملت از تلاش و کوشش دست نکشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی رمز گذر از فشارهای اقتصادی است، گفت: خدمتگزاران نظام علیرغم وجود همه سختی‌ها و تنگناهای مالی با حمایت و پشتیبانی این ملت بزرگ توانستند با سربلندی مهیای برگزاری جشن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شوند. در استان گیلان نیز با مشارکت دولت و بخش خصوصی پروژه‌های خوب و ارزشمندی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از افتتاح 955 پروژه عمرانی و اقتصادی در عرصه‌های گوناگون گردشگری، کشاورزی، صنعتی، عمران شهری، عمران روستایی، فضاهای آموزشی و ورزشی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و بندری در دهه فجر امسال خبر داد و اضافه کرد:‌ این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 2459 میلیارد تومان تقدیم مردم گیلان خواهد شد که از نظر اعتباری نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

زارع با اشاره به مشارکت 1521 میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های دهه فجر امسال، خاطرنشان کرد:‌ رویکرد این پروژه‌ها تولید و اشتغالزایی در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ناجوانمردانه، غیر اخلاقی و غیر قانونی دانست و متذکر شد: با تلاش و کوشش دولت و حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی و همراهی و همدلی قوای سه‌گانه توانستیم بر تعداد پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر اضافه کنیم، زیرا همه این اقدامات بخشی از دستاوردهای انقلاب و نظام است و باید از فرصت دهه فجر برای اطلاع‌رسانی این دستاوردها به مردم استفاده کنیم.

استاندار گیلان انقلاب و نظام را متعلق به آحاد ملت دانست و یادآور شد: مردم انقلاب را از آن خود می‌دانند و برنامه‌های دهه فجر را بانشاط تر و پرشورتر و امیدوارانه‌تر و شاداب‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌کنند. اوج این برنامه‌ها راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن است که بار دیگر شاهد حضور پرشور و شعور ملت خواهیم بود.

وی مردم گیلان را از پیش‌قراولان صحنه‌های سیاسی و اجتماعی انقلاب دانست و بیان کرد: امروز وجود وحدت در میان گروه‌ها و اندیشه‌ها و تقویت اتحاد و انسجام ملی ضرورتی انکارناپذیر است لذا امیدواریم 22 بهمن امسال تجلی این وحدت و اتحاد و انسجام باشد که به رخ جهانیان خواهیم کشید.

زارع دهه فجر امسال را مقدمه برگزاری حماسه سیاسی دوم اسفند دانست و اظهار کرد: مردم گیلان همواره نشان دادند حامی انقلاب و نظام هستند و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز شاهد این نقش‌آفرینی خواهیم بود. مسئولان نیز وظیفه دارند با افزایش توان و دانش و همت خود در عرصه‌های گوناگون شاخص‌های توسعه‌ای استان و کشور را ارتقا ببخشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس