پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته


پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر با 26 میلی‌متر بارندگی در شبانه‌روز گذشته، پربارش‎‌ترین شهر استان بود.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده بود، بارش‌های خوبی به همراه داشت و در این مدت پس از پیرانشهر، ۲۳ میلی‌متر بارش در سردشت، ۱۲.۸ میلی‌متر در بوکان، ۱۱.۸ میلی‌متر در نقده و ۸.۵ میلی‌متر در مهاباد ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت بیشترین ارتفاع برف استان به میزان ۳۰ سانتی‌متر در سردشت ثبت شد و بیشترین سرعت ورزش باد نیز مربوط به مهاباد با ۶۵ کیلومتر بر ساعت بود.

وی با اشاره به خروج این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز ادامه داد: با خروج این سامانه از آذربایجان‌غربی انتظار داریم میانگین دمای هوا تا پنج درجه سانتی‌گراد نسبت به روزهای قبل کاهش یابد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین و پلدشت نیز با دمای هوای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و دمای هوای ارومیه بین منفی ۲ و ۹ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین یک و هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) به علت بارش برف و کولاک شدید تا اطلاع ثانوی بسته شده‌است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری