​هامر جدید با 1000 اسب بخار


​هامر جدید با  1000 اسب بخار

غول دشت و دمن جنرال موتورز با 1000 اسب بخار قدرت از نو متولد شد و این بار تمام برقی است.

​هامر جدید با  1000 اسب بخار

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سایپانیوز، جنرال موتورز تأیید کرده است که هامر، این خودروی عظیم الجثه شبیه به نفربرهای نظامی دوباره احیا می شود و این بار به جای آن که گالن گالن بنزین مصرف کند، تمام برقی خواهد بود. اما آن چه بیشتر باعث شگفتی است این است که هامر جدید با این که تمام برقی شده، صفر تا 100 آن 3 ثانیه و توان آن 1000 اسب بخار و 15600 نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

جنرال موتورز حتی یک تبلیغ 30ثانیه ای مخصوص بین دو نیمه فوتبال آمریکایی معروف به سوپر باول با حضور ستاره ان بی آی، لوبران جیمز ساخته و منتشر کرده است. این تبلیغ 30 ثانیه ای یکشنبه 13 بهمن در یک چهارمِ دومِ فوتبال آمریکایی پخش خواهد شد.

خبر آن در سال 2020 منتشر شده اما تولید آن از 2021 خواهد بود و این غول شاسی بلند جنرال موتورز در کارخانه دیترویت مونتاژ خواهد شد. پیش فروش آن از اواخر سال 2020 شروع می شود.

فیل بروک قائم مقام جی ام سی در بازاریابی و فروش در باره این غول دشت و دمن می گوید: «هامر تمام برقی جدید ترکیبی از یک وانت قابل و توانمند با یک سوپرکار پرشتاب و پرقدرت است. این خودرو با تمام کارهایی که تا به حال انجام داده ایم تفاوت دارد. این خودرو، شروع کارهای بزرگ در عرصه خودروهای برقی است.

از نظر کارکنان جی ام سی هامر جدید، «انقلابی ساکت و آرام» است. شاید ساکت بودن آن به دلیل بی صدا بودن خودروهای برقی است. جنرال موتورز نام تبلیغ خود برای سوپرباول را هم «انقلابی آرام» quiet revolution انتخاب کرده است.

هامر قدیمی بنزینی، شامل یک مدل اس یو وی [شاسی بلند] و یک مدل وانت بود که عمر کوتاهی داشت. استایل و طراحی آن بر اساس «هاموی» یا نفربرهای نظامی چند منظوره بود در اوایل دهه 2000 هامرها محبوبیت زیادی پیدا کردند. اما بعد که مورد استفاده قرار گرفت، دو انتقاد جدی به آن وارد شد: یکی سایز بیش از اندازه و مصرف بسیار بالا و پیمایش بسیار کم به ازای هر بار سوخت گیری بود.

در سال 2009 که جنرال موتورز اعلام ورشکستگی کرد و دولت آمریکا آن را از ورشکستگی نجات داد، خرید هامر متوقف شد و به همین دلیل تولید آن هم متوقف شد. عوامل دیگری هم به این عدم استقبال کمک کرد که قیمت بالای بنزین و افزایش حس حفظ محیط زیست و آلاینده ها و از این قبیل موارد بود. از این رو تولید هامر در سال 2010 به طور کامل متوقف شد اما حالا که خودروهای برقی رونق می گیرند و دغدغه های آلایندگی رو به کاهش است، جنرال موتورز به فکر احیای این برند خود افتاده است اما نوع بنزین سوز آن را احیا نخواهد کرد.

جنرال موتورز تا سال 2023 قرار است 20 مدل خودروی جدید به بازار عرضه کند که هامر یکی از آن ها خواهد بود. این خودروهای جدید شامل وانت و شاسی بلند خواهند بود که هر روز طرفداران بیشتری پیدا می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا