فرانسه فرمانده سابق جیش‌الاسلام را بازداشت کرد + عکس


رسانه‌های فرانسه اعلام کردند، مقامات این کشور سخنگوی پیشین گروه شورشی جیش‌الاسلام سوریه را پس از متهم کردن وی به ارتکاب جنایت‌های جنگی، شکنجه و ربودن افراد بازداشت کردند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، طبق اعلام رسانه‌های فرانسه، اسلام علوش که نام واقعی او مجدی مصطفی نعمت است پس از شکایت سازمان‌ها، فعالان حقوق بشری و تعدادی از قربانیان جنایت‌هایی که جیش‌الاسلام را مسؤول آن می‌دانند در شهر مارسی بازداشت شد.

سه سازمان غیردولتی نظیر "مرکز رسانه‌ و آزادی‌بیان سوریه، فدرال بین‌المللی حقوق بشر و انجمن حقوق بشر" سه سال پس از عملیات مستندسازی نقض‌های جیش‌الاسلام شکایت خود را در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی طرح کردند، آنها این گروه را به ارتکاب جنایت‌های جنگی برنامه‌ریزی شده علیه غیرنظامیانی که تحت حکومت آن از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ زندگی می‌کردند، متهم کردند.

فرانسه فرمانده سابق "جیش‌الاسلام" را بازداشت کرد + عکس

طبق اطلاعات این سازمان‌های حقوق بشری، اسلام علوش ۳۱ ساله سروان سابق جدا شده از ارتش سوریه بعدها به یکی از افسران ارشد جیش‌الاسلام، سخنگوی رسمی این گروه و یکی از نزدیکان زهران علوش، سرکرده این گروه تروریستی تا زمان مرگ او در جریان حمله سال ۲۰۱۵ تبدیل شد. اسلام علوش ۲۰۱۷ از پست خود در جیش‌الاسلام استعفا و مجددا از نام واقعی خود استفاده کرد. او به واسطه پاسپورت دانشجویی در فرانسه اقامت داشت.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند، علوش در سربازگیری اجباری کودکان برای گروه‌های مسلح دست داشته و تعدادی از قربانیان نیز او را به عملیات ربودن و شکنجه متهم می‌کنند.

گروه تروریستی جیش‌الاسلام در خصوص آدم‌ربایی، بازداشت و شکنجه رزان زیتونه وکیل حقوق بشر، وائل حماده یکی از بنیان‌گذاران کمیته‌های هماهنگی داخلی، دو تن دیگر از همکاران آنها، سمیره الخلیل فعال سیاسی، ناظم الحمادی وکیل مدافع حقوق بشر در مظان اتهام قرار دارد.

جیش‌الاسلام اساسا در غوطه شرقی سوریه مستقر بود و علاوه بر آن نیروهایش در القلمون شرقی و منطقه مرکزی و شمالی و ساحلی حماة و حمص نیز حضور داشتند.

پس از این‌که این گروه تروریستی آوریل ۲۰۱۸ پایگاه اصلی خود را در غوطه شرقی از دست داد، نیروهای آن به مناطق عملیات "سپر فرات" در حومه شمالی حلب رفتند و ترکیه تلاش داشت این گروه را به گروه‌های موسوم به "ارتش ملی" تحت حمایت خود ملحق کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی