یکهزار و350 میلیارد ریال برای طرح‌های دهه فجر دزفول هزینه شد


یکهزار و350 میلیارد ریال برای طرح‌های دهه فجر دزفول هزینه شد

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: یکهزار و 350 میلیارد ریال برای اجرای بیش از یکصد طرح عمرانی شهرستان دزفول که در دهه فجر بهره برداری می‌شوند، هزینه شده است.

امید بن‌عباس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بهره‌برداری طرح‌های عمرانی این شهرستان از روز دوشنبه آغاز می‌شود، افزود: یکهزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبارات شهرستانی طرح‌های عمرانی دزفول و بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبارات ملی طرح‌های عمرانی شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت اجرا شده‌اند، افزود: بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب اشتغال فراگیر و روستایی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند و بخشی دیگر به صورت نمادین در ایام الله دهه مبارک فجر بهره‌برداری می‌شوند.

وی افزود: ۲۰۷ طرح با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال طی ۲ سال اخیر در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان دزفول اجرا شده است که اغلب آنها در مناطق محروم و سخت گذر شهرستان بوده‌اند.

بن عباس طرح‌های مسکن فرهنگیان استحکام دز، گلخانه تولید نشا و توت فرنگی و بهسازی روستای المهدی را از طرح‌های دهه فجر شهرستان دزفول برشمرد و گفت: طرح‌های عمرانی شامل آبرسانی، برق‌رسانی و بهسازی روستاهای فاقد دهیاری و سالن تمرینی بانوان حاج اسماعیل درویش‌زاده از دیگر طرح‌های شهرستان دزفول می‌باشند.

وی افزود: ۲۶ طرح‌ عمرانی شهرداری دزفول نیز به مناسبت دهه مبارک فجر بهره‌برداری و پنج طرح کلنگ‌زنی می‌شود.

یکهزار ویژه برنامه دهه فجر در دزفول برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از برگزاری یکهزار ویژه برنامه دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۹ کمیته از جمله بانوان، فرهنگی و ورزشی با مشارکت فعال تمامی ادارات و مجموعه‌های فرهنگی، عمرانی، هنری و ورزشی شهرستان دزفول برای گرامیداشت دهه مبارک فجر تشکیل شده است.

وی افزود: ۴۷ برنامه از یکهزار ویژه برنامه دهه مبارک فجر شهرستان دزفول شاخص هستند که رویکرد آنها نشاط آفرینی و امیدبخشی به جامعه است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: نواختن زنگ انقلاب، دیدار با امام جمعه دزفول، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، آیین سالگرد شهدای انقلاب و آیت اله قاضی و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم از جمله برنامه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان دزفول می‌باشند.

وی اهدای جهیزیه به نیازمندان، برگزاری کرسی آزاداندیشی، غبارروبی مزار شهدا و مسابقات ورزشی را از برنامه‌های دهه فجر اعلام و بیان کرد: همایش رای اولی‌ها، نمایشگاه صنایع دستی و مصنوعات بانوان، همایش شعر فجر، مسابقات ورزشی، فرهنگی و نقاشی و مراسم خاطره‌گویی از دیگر برنامه‌های این دهه در شهرستان دزفول می‌باشند.

۶۰ درصد داوطلبان انتخابات تایید صلاحیت شده‌اند

بن عباس همچنین درخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به لحاظ قانونی، فرمانداری‌ها تا زمان اعلام قطعی نتایج توسط شورای نگهبان اجازه انتشار عمومی اسامی تایید یا رد صلاحیت‌شده‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دزفول تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: ۶۱ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند که سه نفر از آنها انصراف دادند و ۲۳ نفر رد صلاحیت شدند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: مردم اخبار انتخابات را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند زیرا گمانه‌زنی‌هایی در فضای مجازی می‌شود که ممکن است صحت نداشته باشند.

وی افزود: فرمانداری ویژه دزفول طبق اعلام شورای نگهبان می‌تواند ۲۲ بهمن ماه اسامی نهایی تایید صلاحیت شده‌ها را اعلام کند.

بن عباس برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و بی‌طرفانه را سرلوحه کار فرمانداری ویژه دزفول دانست و گفت: ۳۱۴ شعبه انتخابیه ثابت و سیار در سطح شهرستان دزفول ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم با حضور خود پای صندوق‌های اخذ رای نظام را برای سال‌های آینده بیمه خواهند کرد، افزود: مردم در عمل مجری انتخابات هستند و پشتیبانی و امنیت انتخابات برعهده فرمانداری است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به ریاست دادگستری شهرستان دزفول تشکیل شده و مردم می‌توانند هرگونه تخلف و جرم انتخاباتی را به این ستاد اعلام کنند و مطمئن باشند به آن رسیدگی می‌شود.

وی از نامزدها و حامیان آنها خواست حتما به قانون مراجعه و موارد تخلف در تبلیغات انتخاباتی را مطالعه و آنها را رعایت کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تهمت و افترا به دیگر نامزدها را از موارد تخلف انتخاباتی دانست و گفت: امید است انسجامی که بعد از شهادت سپهبد سلیمانی در کشور ایجاد شده حفظ و پای صندوق های اخذ رای متبلور شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: نامزدها از ۲۴ بهمن ماه زمان آغاز تبلیغات برنامه‌های خود را برای مردم تبیین و مردم نیز با درایت نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود. شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!