ولگ ، جایزه ای برای خالقان شعر و داستان گیلکی


ولگ ، جایزه ای برای خالقان شعر و داستان گیلکی

رشت- ایرنا- فراخوان دومین دوره‌ی جایزه ادبیات گیلکی ولگ برای دعوت از خالقان شعر و داستان گیلکی اعلام شد.

متولیان جایزه‌ی ولگ، هدف خود را ترویج و تشویقِ تولید ادبیات گیلکی عنوان کردند.مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین دوره‌ی این جایزه‌ که به یاد اباذر غلامی برگزار می‌شود، تا ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند حداکثر ۳ اثر خود را تا ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ به همراه مشخصات کامل و شماره تماس به آدرس پست الکترونیکی : valggla@gmail.com یا به صورت رایت شده در cd به آدرس : رشت – صندوق پستی ۱۷۷۷- ۴۱۶۳۵ ارسال نمایند.
لازم به ذکر است تنها آثاری مورد داوری قرار خواهند گرفت که تا کنون به طور رسمی در جایی منتشر نشده باشند.

اباذر غلامی شاعر و ترانه سرای گیلانی متولد سال ۱۳۳۳ بندر انزلی بود. وی سال ۱۳۵۴ با درجه ی ستوان دومی و با اخذ لیسانس فارغ التحصیل شد و در شهرستان های مختلف به کار مشغول شد. اباذر از دوران کودکی به شعر علاقه مند شد. وی به فارسی و گیلکی شعر می سرود. مجموعه هایی از اشعار وی به نام رنج برنج و سل کوله توسه دار به چاپ رسیده است. او ترانه های زیادی سروده که به وسیله خوانندگان گیلانی اجرا شده است. اباذر غلامی سال ۱۳۹۰ پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان، چشم از جهان فروبست.

اسامی هیأت داوران هر بخش از جشنواره شعر و داستان گیلکی ولگ به زودی اعلام خواهد شد.

نخستین دوره‌ی جایزه ادبیات گیلکی ولگ در سال ۱۳۹۲ به یاد مرحوم سینا مدبرنیا شاعر و نویسنده گیلانی که سال ۱۳۸۹ در حادثه رانندگی درگذشت برگزار شد.

در نخستین دوره این جایزه که آیین اختتامیه آن، ۷ شهریور ۱۳۹۲ در رشت بود، از میان حدود ۱۰۰ اثر در بخش شعر، شعری از آقای علیرضا صدیق به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

داوران بخش شعر در دوره‌ی نخست، آقایان محمد فارسی، محسن آریاپاد، مسعود پورهادی و رحیم چراغی بودند.

در بخش داستان نیز، از میان حدود ۲۵ اثر، داستانی از خانم فاطمه رهبر نویسنده جوان اهل انزلی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.
داوران بخش داستان، آقایان هادی غلام‌دوست نویسنده اهل لاهیجان، علی قانع نویسنده و مترجم گیلانی و مسعود پورهادی شاعر ، نویسنده و پژوهشگر اهل خمام بودند.

ولگ در زبان گیلکی به معنی برگ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر