179 داوطلب نمایندگی مجلس در همدان تایید صلاحیت شدند


179 داوطلب نمایندگی مجلس در همدان تایید صلاحیت شدند

همدان- ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: 179 داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان معادل 47.11 درصد تایید صلاحیت شدند.

حجت الاسلام جلال مرادی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از بررسی صلاحیت ۳۸۰ داوطلبان نمایندگی همدان در شورای نگهبان، ۴۷.۱۱ درصد تایید، ۲۷.۶۶ درصد عدم احراز و مابقی رد صلاحیت شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان اضافه کرد: همدان با هفت حوزه انتخابیه اصلی دارای ۹ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که برای تصاحب هر کرسی مجلس ۲۰ داوطلب در این استان رقابت می کنند.

وی بیان کرد: بیشترین میزان داوطلبان تایید صلاحیت شده مربوط به شهرستان بهار و کبودراهنگ با ۳۹ نفر و کمترین متعلق به اسدآباد با هفت داوطلب است همچنین بیشترین میزان ردصلاحیت مربوط به حوزه انتخابیه همدان و فامنین با ۳۰ نفر و کمترین رد صلاحیت مربوط به بهار و کبودراهنگ است.

حجت الاسلام مرادی گفت: ۶۳ داوطلب نمایندگی در همدان، ۳۹ تن در بهار و کبودراهنگ، ۳۶ تن در ملایر، ۱۸ تن در رزن و درگزین، ۱۷ داوطلب در نهاوند، ۹ تن در تویسرکان و هفت تن در اسدآباد تایید صلاحیت شدند.

وی در پاسخ به وضعیت تایید صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ادوار مجلس در این استان اظهار داشت: وضعیت صلاحیت این افراد نسبت به مرحله گذشته بررسی صلاحیت ها توسط هیات نظارت، تغییری نکرده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان یادآوری کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی تاکنون در چهار مرحله به ترتیب توسط هیات اجرایی انتخابات، هیات نظارت استان، هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان صورت گرفته است.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: نتایج این مرحله از رد یا تایید صلاحیت ها قطعی بوده و تنها کسانی که در هیات اجرایی و هیات نظارت تایید شده اما شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرده می توانند شکایت خود را تسلیم هیات نظارت استان یا شورای نگهبان کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سالجاری برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!