کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران آماده استقبال از دهه فجر


کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران آماده استقبال از دهه فجر

کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اجرای برنامه‌های متنوع به استقبال دهه مبارک فجر و آغاز چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران می روند. 

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ در آستانه دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) از فجر انقلاب به عنوان دمیدن خورشید استقلال و آزادی یاد کرد.

انقلابی که به راحتی به دست نیامد و برای آن، تلاش های بسیاری صورت گرفت و حتی اشخاصی برای آن از جانشان، گذشتند.

شهدای انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف وجود دارند که در شهرستان قائمشهر، حمیده مروتی، مسعود دهقان و محسن مبینی از شهدای انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران آماده استقبال از دهه فجر

نقش مساجد هم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار برجسته بود و حتی برخی از مساجد نظیر مسجد حجتیه صبوری شهرستان قائمشهر به عنوان محوری ترین مساجد در پیروزی انقلاب در این شهرستان است.

کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران آماده استقبال از دهه فجر

نقش هدایت مردم از سوی امام خمینی (رحمت الله علیه) و همچنین افرادی در خانه های خدا بر زمین جهت افشاگری ظلم های نظام شاهنشاهی بر کسی پوشیده نیست.

حال که در آستانه ایام الله دهه فجر قرار گرفته ایم، نهادها و ادارات با اجرای برنامه‌ها و همچنین افتتاح پروژه‌های مختلف به تبیین اهداف انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن می پردازند.

یکهزار و ۱۶۴ کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران وجود دارند که هر کدام از آنها به برگزاری برنامه‌های متنوع جهت انتقال فرهنگ انقلابی و چگونگی نفوذ امام خمینی (رحمت الله علیه) در دل ها به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جدید جامعه، اقدام می کنند.

بی شک تبیین اهداف تشکیل انقلاب اسلامی ایران و انتقال فرهنگ انقلابی به نسل امروز که آینده سازان جامعه به شمار می آیند یکی از اولویت‌های کانون های فرهنگی و هنری مساجد دیار علویان است.

صیانت از دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی ایران که با مجاهدت های وصال یافتگان به یار و تلاش اقشار مختلف مردم به دست آمد یکی از اهداف مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران محسوب می شود.

کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران آماده استقبال از دهه فجر

«سید حیدر حسینی»، امروز (پنجشنبه ۱۰ بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: پیاده‌روی خانوادگی از مسجد امام حسین (علیه السلام) تا مزار شهدا انارور نوشهر، (جمعه ۱۸ بهمن) به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر اجرا می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین (علیه السلام) انارور نوشهر اظهار کرد: تجلیل از خانواده شهدا و اهدای جوایز به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان در این برنامه به قید قرعه برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برگزاری نشست «تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی با موضوع حمایت از ولایت فقیه» با سخنرانی در غروب (جمعه ۱۸ بهمن) یکی دیگر از برنامه های این کانون در ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش شبستان، برگزاری جشن انقلاب، نشست های بصیرت افزایی، عطر افشانی مزار مطهر شهدا، سخنرانی درباره عوامل پیروزی انقلاب، اجرای مسابقات ورزشی و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تنها گوشه ای از فعالیت های کانون فرهنگی و هنری مساجد مازندران در دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می آیند.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی