کاهش مصرف شیر به علت اظهاراتی در مورد سمی بودن آن‌ها


کاهش مصرف شیر به علت اظهاراتی در مورد سمی بودن آن‌ها

رئیس اداره نظارت مواد غذایی معاونت غذا و دارو یزد: نتایج نمونه‌های اخیر از شیر‌های موجود در سطح شهر نشان می‌دهد آلوده بودن شیر‌ها را رد می‌کند.

به گزارش گلستان ۲۴؛ اظهارات یک کارشناس در باره ورود شیر‌های آلوده به آفلاتوکسین به بازار باعث کاهش مصرف شیر شد.
رئیس اداره نظارت مواد غذایی معاونت غذا و دارو گفت:: این اظهارات بر اساس مستندات تحقیقات دانشجویی به سال‌های قبل از ۱۳۹۰ برمی گردد.
مورکیان افزود: نتایج این تحقیقات که از امکانات و تجهیزات استاندارد برای آزمایش‌های لازم در زمینه سنجش سم آفلاتوکسین در شیر استفاده نشده است قابل استناد نیست.
وی همچنین این اطمینان را به مردم داد که نتایج نمونه‌های اخیر از شیر‌های موجود در سطح شهر نشان می‌دهد که شیر‌ها به سم آفلاتوکسین آلوده نیستند و جای هیچ گونه نگرانی برای مصرف آن نیست.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه تامین علوفه استان یزد به دو روش وارداتی و تولید داخلی انجام می‌شود گفت:: در هر دو روش نظارت‌های کیفیتی لازم برای کنترل و استاندارد سازی جهانی انجام می‌شود.
سلیم افزود: همچنین با برگزاری کلاس‌های آموزشی، سمینار‌ها و کارگاه‌های تخصصی تمامی دامداری‌های صنعتی و سنتی استان یزد از چگونگی مصرف خوراک دام و استفاده نکردن ازخوراک سمی آگاهی و اطلاع کامل دارند.
مدیر عامل اتحادیه دامداران یزد نیز گفت:: خوراک دامی با نظارت‌های دامپزشکی به دست دامداران رسیده است و در دامداری‌ها هم نظارت و کنترل کیفی مداوم انجام می‌شود.
ثقفی افزود: کیفیت شیر در استان یزد بالاست وهمچنین این شیر به استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، تهران و گلستان ارسال می‌شود.
در حال حاضر در استان یزد ۱۴۱ هزار راس گاو وجود دارد و سالانه ۲۸۰ هزار تن شیر دراستان تولید که ۵۵ درصد آن به خارج از استان فرستاده می‌شود.
/صداوسیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا