ایران 4برابر واردات صادرات دارد/ ارزش کالاهای صادراتی سمنان 3 برابر متوسط کشوری‌ست


ایران 4برابر واردات صادرات دارد/ ارزش کالاهای صادراتی سمنان 3 برابر متوسط کشوری‌ست

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزش تجاری گمرک ایران از ابتدای فروردین تا دی 98 باوجود فشارهای خارجی؛ 72 میلیارد دلار بوده است.

مهدی میراشرفی در دومین روز دهه فجر که به منظور افتاح ساختمان گمرک سمنان به این استان سفر کرده در دیدار با علیرضا آشناگر، استاندار سمنان اظهار کرد: گمرک در همه شهرهای استان سمنان باوجود کمبود نیروی انسانی، نقش فعالی دارد و با تلاش مسئولان مربوط برای تجارت و تولید استان سمنان باید قدم‌های جدی‌تری برداشته شود.

به گزارش ایسنا- رئیس کل کمرک جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به صادرات کشورمان در شرایط سخت تحریم و فشار حداکثری خاطرنشان کرد: آمار گمرک استان سمنان باوجود تحریم‌ها، ۲۵۰ میلیون دلار در صادرات و واردات است و ارزش دلاری میانگین هر تن کالا در کشور ۳۰۰ دلار است که این رقم در گمرک استان سمنان بیش از ۹۰۰ دلار برآورد می شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که استان سمنان از خام‌فروشی دوری کرده است و ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان سمنان سه برابر متوسط کشوری است.

میراشرفی تصریح کرد: بخشی از کارهای گمرک کشور به استان‌ها سپرده شده است که این امر برای رونق گمرک تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: ۲۱۳ شرکت در گمرک در کشور شناسایی شده است که اسناد ترخیص آن بسیار آسان و از مسیر سبز انجام می‌شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ارزش دلاری صادرات در کشور ۷۲ میلیارد دلار بوده است که این آمار با وجود فشارهای خارجی قابل توجه بوده است.

وی گفت: صادارت در کشور چهار برابر واردات است و این آمار به معنی این است که عملکرد تجارت خارجی ایران با وجود تحریم مطلوب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)