30 علت اصلی شکست در زندگی از نظر ناپلئون هیل


30 علت اصلی شکست در زندگی از نظر ناپلئون هیل

آیا کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل را خوانده‌اید؟ آدم‌هایی که طرفدار کتاب‌ها و مطالب مربوط به خودسازی و توسعه‌ی فردی هستند، به احتمال زیاد این... نوشته 30 علت اصلی شکست در زندگی از نظر ناپلئون هیل اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

آیا کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل را خوانده‌اید؟ آدم‌هایی که طرفدار کتاب‌ها و مطالب مربوط به خودسازی و توسعه‌ی فردی هستند، به احتمال زیاد این کتاب را خوانده‌اند. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها در خصوص خودسازی و توسعه‌ی فردی در تمام ادوار شناخته می‌شود. در این نوشتار ۳۰ علت اصلی شکست در زندگی از نظر ناپلئون هیل آمده است.

این کتاب شامل ۱۳ اصل است که آموختن و استفاده از آن‌ها می‌تواند رویای‌تان را برای ثروتمند شدن به واقعیت تبدیل کند؛ هم‌چنین، این کتاب حاوی صدها اطلاعات ارزشمندی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید.

علت اصلی شکست در زندگی از نظر ناپلئون هیل

ناپلئون هیل در یکی از فصل‌های کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، فهرستی از ۳۰ علت اصلی شکست را معرفی کرده است. این‌ها عواملی هستند که باعث می‌شوند ۹۹ درصد آدم‌ها در زندگی‌شان دچار شکست در زندگی شوند.

هدف از معرفی و توضیح “علت‌های اصلی شکست‌”‌ در این مقاله، این است که نشان دهیم چرا آدم‌ها دچار شکست در زندگی می‌شوند، و چگونه می‌توان از ارتکاب این اشتباهات در زندگی اجتناب کرد.

در ادامه، به ۳۰ علت اصلی شکست در زندگی از دیدگاه ناپلئون هیل اشاره می‌کنیم:

۱. زمینه‌ی ارثی نامطلوب

زمینه‌ی ارثی نامطلوب به این دلیل در اول فهرست قرار گرفته است که به گفته‌ی ناپلئون هیل، این مورد یکی از سخت‌ترین مشکلاتی است که بشر باید با آن دست و پنجه نرم کند.

زمینه‌ی ارثی نامطلوب اساسا به این معنی است که یک فرد احتمالا به طور طبیعی باهوش نیست و فاقد برخی توانایی‌های ذهنی است. این گونه افراد شاید تمام اقدامات لازم را برای بهبود دانش و آگاهی‌، و افزایش هوش خود انجام دهند، ولی هم‌چنان دچار شکست در زندگی می‌شوند.

۲. فقدان یک هدف تعریف شده در زندگی

اگر هدف قطعی و معینی در زندگی برای خود تعریف نکرده باشید، هدفی که با تمام وجود بخواهید تلاش کنید تا به آن دست یابید، هرگز موفق نخواهید شد. در این شرایط، شما مقصدی برای رسیدن ندارید – چیزی برای به دست آوردن. بنابراین، جهت مسیرتان نامشخص خواهد بود.

۳. فقدان جاه‌طلبی لازم برای رسیدن به هدفی بالاتر از حد وسط

علت‌های زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند آدم‌ها فاقد جاه‌طلبی لازم برای رسیدن به هدفی بالاتر از حد وسط باشند. این گونه آدم‌ها ممکن است بیش از اندازه تنبل، راحت طلب یا نازپرورده باشند یا حتی اعتقادی به “‌موفقیت‌”‌ نداشته باشند.

اگر هرگز جاه طلبی لازم را برای رسیدن به جایگاهی بالاتر نداشته باشید، هرگز برای رسیدن به جایگاهی بالاتر از حد متوسط تلاش نخواهید کرد. به این ترتیب، همان طور که پیدا است، هرگز به بالاتر از حد متوسط نخواهید رسید.

۴. تحصیلات ناکافی

یکی دیگر از علت‌های اصلی شکست تحصیلات ناکافی است. اشتباه برداشت نکنید؛ تحصیلات ناکافی فقط به معنی عدم حضور در مدرسه یا عدم تکمیل دوره‌های تحصیلی در دوران نوجوانی و جوانی نیست.

در بسیاری از موارد، به خصوص در بخش‌های مختلفی از دنیا، تحصیل و آموزش با مشکلات زیادی رو به رو است. با وجود این، مشکل بزرگ دیگر بسیاری از آدم‌ها این است که مدرسه را نیمه کاره رها می‌کنند و فکر می‌کنند هر آن‌چه را برای ادامه‌ی کار و زندگی لازم داشته‌اند، یاد گرفته‌اند.

وقتی وارد یک شغل و حرفه می‌شوید، دانش تخصصی بسیار ضرورت پیدا می‌کند؛ و این دانش را فقط می‌توانید از طریق کسب تجربه در کار، و مطالعه‌ در خارج از ساعات کار فرا بگیرید. صرفا حضور در محل کار نمی‌تواند به تکمیل تحصیلات – دانش و تجربه – کمک کند.

۵. فقدان نظم و انضباط

رسیدن به موفقیت کار آسانی نیست. موفقیت نیازمند نظم و انضباطی است که با استفاده از آن بتوانید به طور مداوم و با سخت‌کوشی روی هدف‌تان کار کنید تا سرانجام خودتان را به ابتدای راه رسیدن به موفقیت برسانید.

ناپلئون هیل معتقد است برای بهره بردن از حداکثر زمان‌تان در طول روز، و در نتیجه، در طول هفته، ماه، و سال باید عادات سازنده و مولدی را درون خود ایجاد کنید.

۶. فقدان سلامتی

هیچ‌کس بدون بهره‌مندی از سلامتی کامل نمی‌تواند به موفقیت برسد؛ و در حقیقت، در عصر حاضر نیز فقدان سلامتی هم‌چنان به عنوان یکی از مهم‌ترین علت‌ها برای عدم رسیدن به موفقیت شناخته می‌شود.

در این بخش، به چند علت از دست رفتن سلامتی اشاره می‌کنید:

الف. عدم انجام فعالیت‌های بدنی
ب. مصرف بیش از اندازه‌ی خوراکی‌های ناسالم
پ. عادات و سبک زندگی ناسالم
ت. افراط در انجام رابطه‌ی جنسی

۷. تاثیرات نامطلوب محیطی در دوران کودکی

بر این اساس، بسیاری از آدم‌ها به خاطر محیطی که در آن رشد کرده‌اند، ممکن است در زندگی‌شان با شکست مواجه شوند. برخی از عوامل محیطی نامطلوب در دوران کودکی شامل داشتن والدین نامناسب، همسایه‌ی بد، زندگی در یک خانواده‌ی فقیر و غیره هستند.

البته این مسئله یک حکم قطعی و ابدی نیست، ولی بیش‌تر آدم‌ها معمولا اجازه می‌دهند شرایط نامساعد زندگی‌شان در دوران کودکی بر آینده‌شان تاثیرگذار باشند. آن‌ها فکر می‌کنند این سرنوشتی است که برای‌شان از پیش نوشته شده است.

۸. تاخیر و تعلل

همه‌ی آدم‌ها رویاهایی در سرشان دارند، ولی وقتی نوبت به عمل می‌‌رسد، بیش‌تر آدم‌ها دچار تاخیر و تعلل می‌شوند. آن‌ها می‌خواهند آن‌قدر صبر می‌کنند تا کاملا “‌آماده‌”‌ شوند یا “‌زمان کاملا مناسب‌”‌ فرا برسد.

زمان دائما می‌گذرد، ولی آن‌ها هم‌چنان هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند. حقیقت این است که هرگز “‌زمان کاملا مناسب‌”‌ برای شروع کار و تلاش جهت رسیدن به رویاها فرا نخواهد رسید. باید دست از تاخیر و تعلل بردارید، و حسی از فوریت در زندگی‌تان ایجاد کنید.

۹. فقدان استقامت و پافشاری

بدون استقامت و پافشاری در رسیدن به هدف مورد نظر به هیچ جا نخواهید رسید؛ و هنگامی که قادر نباشید نتایج فوری تمام تلاش‌ها و سخت‌کوشی‌های‌تان را لمس و مشاهده کنید، حفظ استقامت و پافشاری برای‌تان بسیار دشوار خواهد شد.

این یک حقیقت است. استقامت و پافشاری کلید رسیدن به هر موفقیت است. هر آدم موفقی در طول زندگی‌اش دچار شکست در زندگی شده است؛ ولی استقامت و پافشاری به این معنی است که نباید در برابر این شکست‌ها عقب‌نشینی کرد، بلکه باید مجددا رو به جلو حرکت کرد.

۱۰. منفی‌بافی

حتما آدم‌هایی را می‌شناسید که همیشه از وضعیت‌شان شکایت دارند، ولی هرگز اقدامی برای تغییر این وضعیت انجام نمی‌دهند؛ یا آدم‌هایی که همیشه می‌گویند کاری از دست‌شان ساخته نیست و نمی‌توانند کاری انجام دهند.

تنهای نتیجه‌ی منفی‌بافی و تفکر منفی داشتن یک زندگی منفی است. منفی‌بافی یکی از بزرگ‌ترین علت‌های شکست در زندگی است، و تغییر ذهنیت‌تان از حالت منفی به مثبت باید به یکی از اولویت‌های زندگی‌تان تبدیل شود.

۱۱. عدم کنترل نیاز جنسی

بیش‌تر آدم‌ها سعی می‌کنند وجود چنین مشکلی را انکار کنند، ولی این مشکل حقیقتا وجود دارد. نیروی جنسی بیش‌تر از نوع نیرو و قدرت دیگری می‌تواند آدم‌ها برای انجام برخی کارها تحت تاثیر قرار دهد.

در صورت قرار گرفتن تحت تاثیر نیروی جنسی بیش‌تر فکر و تمرکزتان را صرف پیگیری آن خواهید کرد، از اهداف خود منحرف خواهید شد، و چشم‌اندازتان را به سوی هدف از دست خواهید داد.

۱۲. میل شدید به “‌مفت‌خوری‌”‌

حتما در زندگی‌تان با آدم‌هایی مواجه شده‌اید که چیزهایی را می‌خواهند، ولی حاضر نیستند در قبال آن کاری انجام دهند یا به دیگران کمک کنند.

این آدم‌ها فکر می‌کنند بدون کمک به دیگران و پرداخت هزینه می‌توانند به هر آن‌چه می‌خواهند دست یابند. و این یک اشتباه بزرگ است.

طبق تجربه، فقط هنگامی می‌توانید در زندگی به خواسته‌های‌تان برسید که قادر باشید به دیگران در رسیدن به خواسته‌های‌شان کمک کنید. هر کسب و کار موفقی چنین روشی را در پیش گرفته است؛‌ زیرا کمک و تعامل با دیگران می‌تواند برای خودشان سودمند باشد.

۱۳. فقدان یک قدرت تعریف شده برای تصمیم‌گیری

ناپلئون هیل به این نکته اشاره می‌کند که چگونه آدم‌هایی که می‌توانند به خوبی تصمیم بگیرند قادر هستند تصمیمات سریعی اتخاذ کنند و سپس، آن‌ها را به تدریج به عمل برسانند؛ دقیقا بر خلاف آدم‌هایی که به آهستگی تصمیم می‌گیرند و می‌خواهند به سرعت تصمیمات‌شان را عملی کنند. توانایی تصمیم‌گیری سریع تاثیر و اهمیت باورنکردنی برای رسیدن به موفقیت به همراه دارد.

گذشته از این‌ها، اگر قادر به تصمیم‌گیری نباشید، یقینا قادر نخواهید بود کسب و کار راه بیندازید. در طول روز ممکن است به اتخاذ هزاران تصمیم نیاز داشته باشید؛ بنابراین، این توانایی بسیار کلیدی و مهم است.

۱۴. وجود یک یا چند مورد از شش ترس اساسی

ناپلئون هیل در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به ترس‌های اساسی اشاره می‌کند که همه‌ی آدم‌ها در زندگی‌شان با آن‌ها مواجه هستند. این ترس‌های اساسی عبارت هستند از:

۱. ترس از فقیر شدن
۲. ترس از انتقاد
۳. ترس از بیماری
۴. ترس از دست دادن عشق
۵. ترس از پیری
۶. ترس از مرگ

وجود یکی از این شش ترس اساسی نیز به عنوان یکی از علت‌های اصلی شکست در زندگی به شمار می‌رود. باید همیشه به خاطر بسپارید که در دنیا همه‌ی آدم‌ها سرانجام روزی خواهند مرد. بنابراین، چیزی برای از دست دادن نداریم، وجود این ترس‌ها نباید ما را از تلاش برای رسیدن به زندگی رویایی‌مان باز دارد.

۱۵. اشتباه در انتخاب شریک زندگی

شریک زندگی و مسئله‌ی ازدواج می‌تواند بر شغل و حرفه‌تان تاثیر بگذارد. این یک واقعیت است. اگر شریک زندگی‌تان کاملا از شما پشتیبانی کند، و هر دو آدم‌هایی شاد و راضی باشید، این وضعیت تاثیر بسیار مثبتی بر شغل و حرفه‌تان خواهد داشت.

ناپلئون هیل معتقد است در مقابل، اگر همیشه با یکدیگر مشاجره کنید، این وضعیت تاثیر مخربی بر عملکردتان در محیط کار خواهد گذاشت. شریک زندگی‌تان را عاقلانه انتخاب کنید.

۱۶. احتیاط بیش از اندازه

برای آن‌که بتوانیم در زندگی به چیزهای زیادی برسیم، باید ریسک کنیم. البته،‌ فقط در شرایطی می‌توانیم به خواسته‌های‌مان برسیم که جانب احتیاط را نیز رعایت کنیم. ریسک کردن امری ضروری است، ولی لزوما جواب نمی‌دهد. ولی در نهایت، به موفقیت خواهید رسید. آن‌هایی که بیش از اندازه احتیاط می‌کنند، و از ماجراجویی و رفتن به دنیای ناشناخته هراس دارند، معمولا شکست می‌خورند.

۱۷. انتخاب اشتباه همکار و شریک در کسب و کار

اشتباه در انتخاب کسی که قرار است با وی به کسب و کار بپردازید، معمولا به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین علت‌های شکست در زندگی به شمار می‌رود. انتخاب فردی که فاقد کیفیت‌های لازم برای کسب و کار‌تان باشد، سرانجام تصمیم‌گیری‌های اشتباه خود می‌تواند باعث نابود شدن تمام تلاش‌های و سخت‌کوشی‌های‌تان در کسب و کار شود.

همکار و شریک نیز یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب‌اش باید عاقلانه عمل کنید.

۱۸. خرافات و تعصب

خرافات یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که طرز فکر بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع، اگر تای لوپز را در شبکه‌های اجتماعی می‌شناسید، حتما می‌دانید وی علاقه دارد هر از گاهی چند خودرو را به صورت رایگان با بقیه هدیه دهد. تای لوپز یک سرمایه‌گذار و مشاور کسب و کار مشهور است.

بسیاری از آدم‌هایی که برنده‌ی خودروهای رایگان می‌شوند، باور نمی‌کنند که واقعا چنین خودروهایی نصیب‌شان شده است. آن‌ها فکر می‌کنند این یک تقلب یا یک هدیه‌ی جعلی است. حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ تای لوپز خودرو را به فرد دیگری هدیه می‌دهد.

۱۹. انتخاب نادرست شغل و حرفه

بسیاری از آدم‌ها دچار چنین اشتباه رایجی می‌شوند – انتخاب مسیر شغلی و حرفه‌ای نادرست. اگر شغل و حرفه‌تان بخش قابل توجهی از ذهن و توجه‌تان را به خود مشغول نکنید، باید آن را رها کنید.

با وجود این، ۹۵ درصد از آدم‌ها از بیدار شدن در صبح‌ شنبه بیزار هستند، زیرا باید به انجام کارهایی بپردازند که علاقه‌ای به آن‌ها ندارند. آن‌ها فقط برای دریافت پول کار می‌کنند. چرا؟

این کار واقعا غیر قابل درک است. کاری را انجام دهید که به آن عشق می‌ورزید.

۲۰. عدم تمرکز بر کار

آیا می‌دانید دامنه‌ی توجه انسان چه‌قدر است؟

دامنه‌ی توجه انسان آن‌چنان زیاد نیست؛ به این معنی که حفظ تمرکز و توجه بر یک موضوع برای یک دوره‌ی طولانی مدت به طرز خنده‌داری برای انسان واقعا دشوار است. و اگر بخواهید به مدت طولانی، تمرکزتان را بر روی موضوعی حفظ کنید که علاقه‌ای به آن ندارید، کارتان سخت‌تر خواهد شد.

۲۱. عادت به ولخرجی

آیا شما هم معمولا چیزهایی می‌خرید که واقعا به آن‌ها نیاز ندارید؟

به تازگی چه‌قدر پول بابت تلویزیون جدیدتان پرداخت کرده‌اید؟ به هدر دادن پول به جای صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری برای آینده‌تان، همان چیزی است که میان آدم‌های فقیر و ثروتمند تفاوت ایجاد می‌کند. دفعه‌ی بعد که هوس کردید کمد لباس جدیدی برای اتاق‌تان بخرید، کمی بیش‌تر فکر کنید.

۲۲. فقدان شور و اشتیاق

شور و اشتیاق به هر آن‌چه در حال انجام‌اش هستید، نکته‌ی کلیدی برای رسیدن به موفقیت است. بدون شور و اشتیاق، یا عشق واقعی برای کار، قادر نخواهید بود پیشرفت چندانی در کارتان به دست بیاورید.

به همین دلیل است که آدم‌هایی که همیشه به دنبال پول هستید، هرگز نمی‌توانند به آن برسند. وقتی، به جای شور و اشتیاق، فقط پول به قوه‌ی محرکه‌تان تبدیل می‌شود، پیش از آن‌که بتوانید در هر کاری واقعا به موفقیت برسید، دست از فعالیت خواهید شست.

داشتن شور و عشق برای هر کاری به این معنی است واقعا دل‌تان می‌خواهد هر روز به انجام آن کار بپردازید – فارغ از آن‌که چه‌قدر می‌توانید از آن پول به دست بیاورید، یا چه تعداد مانع پیش روی‌تان دارید.

۲۳. عدم تحمل دیگران

روشنفکری و داشتن ذهن باز یکی از ویژگی‌های مهمی است که هر تاجر موفقی باید از آن بهره‌مند باشد. از ایده‌های جدید، راه‌های جدید برای تفکر، و انواع و اقسام آدم‌های جدید استقبال کنید.

عدم تحمل دیگران و ایده‌های آن‌ها به شهرت‌تان آسیب خواهد زد؛ به خصوص هنگامی که این افراد جزء آدم‌هایی باشند که شما با آن‌ها همکاری می‌‌کنید یا در کسب و کارتان با آن‌ها شریک هستید.

۲۴. زیاده‌روی و افراط

زیاده‌روی و افراط نیز درست مانند عدم تحمل دیگران، از طرق مختلف، می‌تواند به عنوان یکی دیگر از علت‌های اصلی شکست در زندگی در زندگی به شمار ‌رود. مثلا اگر در خشم و رک‌گویی به دیگران زیاده‌روی کنید، در نهایت، آدم‌های اطراف‌تان از شما رنجیده خاطر خواهند شد. هم‌چنین، زیاده‌روی و افراط می‌توانند سازندگی و بهره‌وری‌تان را نابود کنند.

۲۵. ناتوانی در همکاری با دیگران

همه‌ی ما ناگزیر باید با دیگران همکاری کنیم. گذشته از آن، هر کسب و کاری وابسته به کسب و کار آدم‌های دیگر است. اگر قادر نباشید با دیگران همکاری کنید، به پیشرفت چندانی در کسب و کار‌تان نخواهید رسید.

تنها راه برای رسیدن به آن‌چه به دنبال‌اش هستید، این است که به سایر آدم‌ها در رسیدن به خواسته‌‌های‌شان کمک کنید؛‌ بنابراین، آدم‌های که حاضر نیستند به دیگران کمک کنند و با آن‌ها همکاری داشته باشند، به موفقیت نخواهند رسید.

۲۶. رسیدن به قدرتی که حاصل تلاش فردی نباشد

آدم‌هایی که بدون زحمت و تلاش فردی به قدرت باد آورده رسیده‌اند، محکوم به شکست هستند.

این آدم‌ها محکوم به شکست هستند زیرا در بیش‌تر موارد مهارت‌ها و عادات لازم را برای کسب و حفظ این قدرت در اختیار ندارند.

این گونه افراد عمدتا فاقد تجربه و دانش لازم برای استفاده‌ی صحیح از این قدرت هستند.

آدم‌هایی که بدون تلاش فردی به قدرت رسیده‌اند، نه تنها قادر به کنترل و استفاده‌ی مناسب از آن نیستند، بلکه نمی‌توان در این خصوص به آن‌ها اعتماد کرد.

۲۷. عدم صداقت از روی عمد

فرقی نمی‌کند که به خودتان دروغ می‌گویید یا به دیگران؛ عدم صداقت و دروغگویی سرانجام به خودتان باز می‌گردد و گرفتارتان می‌کند. آدم‌ها مایل نخواهند بود با شما همکاری کنند؛ آن‌ها به شما اعتماد نخواهند داشت. آدم‌های دروغگو حتی با خودشان نیز صادق نیستند.

ناپلئون هیل معتقد است آدم‌های دروغگو قلعه‌ای از تار عنکبوت برای خود می‌سازند.

۲۸. خودبینی و غرور

خودبینی و غرور معمولا مانند مانعی عمل می‌کند که آدم‌ها را از بهبود سطح دانش و تحصیلات باز می‌دارد. غرور مانع از همکاری با دیگران نیز می‌شود.

حتما با آدم‌های زیادی برخورد داشته‌اید که آن‌قدر یکدنده و لجوج هستند که حتی نمی‌توانند متوجه‌ی اشتباه‌شان شوند، یا نمی‌توانند با سایر آدم‌ها همکاری کنند؛ فقط برای این‌که فکر می‌کنند از دیگران بزرگ‌تر هستند.

۲۹. حدس زدن به جای فکر کردن

اگر شما هم مرتکب چنین اشتباهی می‌شوید، پس احتمالا محکوم به شکست هستید. به جای فکر کردن، حدس می‌زنید؟ واقعا اشتباه می‌کنید.

آدم‌های زیادی به خاطر ارتکاب همین اشتباه و داشتن چنین طرز فکری دچار مشکلات فراوان می‌شوند. این آدم‌ها فرضیه‌سازی می‌کنند و سپس واقعا فراموش می‌کنند پیش از اعلام نظر نهایی‌شان به اندازه‌ی کافی تحقیق کنند.

شما از این دسته آدم‌ها نباشید.

۳۰. فقدان سرمایه

در نهایت، فقدان سرمایه سی‌امین مورد در فهرست علت‌های اصلی شکست در زندگی است. پول قطعا یکی از مشکلات پیش روی بسیاری از آدم‌هایی است که رویاها و ایده‌هایی در سر دارند، و در بیش‌تر موارد می‌خواهند کسب و کار مورد علاقه‌شان را راه‌اندازی کنند.

غالبا اگر برنامه‌ی کسب و کاری‌شان به اندازه‌ی کافی خوب باشد، قادر خواهند بود نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند، یا می‌توانند در مرحله‌ی نخست، کسب و کار کوچک‌تری با سرمایه‌ی کم‌تر راه بیندازند.

خلاصه

در پایان، ۳۰ علت اصلی شکست در زندگی را بر اساس کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، به طور خلاصه بازگو می‌کنیم:

۱. زمینه‌ی ارثی نامطلوب
۲. فقدان یک هدف تعریف شده در زندگی
۳. فقدان جاه‌طلبی لازم برای رسیدن به هدفی بالاتر از حد وسط
۴. تحصیلات ناکافی
۵. فقدان نظم و انضباط
۶. فقدان سلامتی
۷. تاثیرات نامطلوب محیطی در دوران کودکی
۸. تاخیر و تعلل
۹. فقدان استقامت و پافشاری
۱۰. منفی‌بافی
۱۱. عدم کنترل نیاز جنسی
۱۲. میل شدید به “‌مفت‌خوری‌”‌
۱۳. فقدان یک قدرت تعریف شده برای تصمیم‌گیری
۱۴. وجود یک یا چند مورد از شش ترس اساسی
۱۵. اشتباه در انتخاب شریک زندگی
۱۶. احتیاط بیش از اندازه
۱۷. انتخاب اشتباه همکار و شریک در کسب و کار
۱۸. خرافات و تعصب
۱۹. انتخاب نادرست شغل و حرفه
۲۰. عدم تمرکز بر کار
۲۱. عادت به ولخرجی
۲۲. فقدان شور و اشتیاق
۲۳. عدم تحمل دیگران
۲۴. زیاده‌روی و افراط
۲۵. ناتوانی در همکاری با دیگران
۲۶. رسیدن به قدرتی که حاصل تلاش فردی نباشد
۲۷. عدم صداقت از روی عمد
۲۸. خودبینی و غرور
۲۹. حدس زدن به جای فکر کردن
۳۰. فقدان سرمایه

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: wealthygorilla

۳۰ علت اصلی شکست در زندگی از نظر ناپلئون هیل

مطالب مرتبط
 
 
 
۱۶ عادت مدیران موفق که فوق‌العاده مفید و کارساز هستند
 
۷ راز موفقیت در زندگی که به هر چه می‌خواهید برسید
 
۱۵ عادت روزانه افراد موفق که زندگی رویایی برایشان می‌سازد
 
۱۰ راه موفقیت و رشد فردی در زندگی که بسیار موثر هستند
 
۱۰ راه خروج از منطقه امن ذهنی و رسیدن به موفقیت
 
۵ عامل موفقیت کسب و کار خود را همین امروز بشناسید!
 
۴۵ جمله انگیزشی درباره موفقیت و رشد کسب و کار
 
۷ بهترین تصمیم و راهکار که زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند
 
۱۲ تاثیر جاه طلبی برای دستیابی به موفقیت
 
۱۹ روش برای تقویت نیروی اراده که همه باید بدانند
 
۲۵ عادت که باعث می‌شوند یک زندگی شاد و پر از خوشحالی داشته باشید
 
۱۲ نکته درباره تجسم خلاق برای رسیدن به موفقیت
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم