تشدید مراقبت‌ها برای مقابله با بیماری «کرونا» در مرز رازی خوی


تشدید مراقبت‌ها برای مقابله با بیماری «کرونا» در مرز رازی خوی

ارومیه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی گفت: مراقبت‌های ویژه پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا در مرز رازی این شهرستان توسط کارشناسان این دانشکده تشدید شده و قرنطینه‌های بهداشتی در مرز فعال گردیده است.

محمد ارزنلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون تیم‌های بهداشتی در این مرز برای غربالگری و پایش افراد احتمالی آلوده به این ویروس و انجام اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با آن در مرز حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تیم‌های استقرار یافته در این مرز با امکانات لازم همه موارد بهداشتی لازم را در این زمینه زیرنظر گرفته‌اند افزود: تمام تمهیدات لازم به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری‌های ویروسی و از جمله کرونا در مرز رازی اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر رعایت همه موارد بهداشتی لازم توسط شهروندان اضافه کرد: از مردم تقاضا می‌شود تا اطلاع ثانوی از دست دادن و روبوسی خودداری کرده و به بهداشت فردی خود بیش از پیش توجه کنند.

«ارزنلو» تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوکی مشاهده نشده و در این رابطه نیز بیمارستان و مراکز درمانی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون براساس آمار حدود ۱۲ هزار نفر در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

چندی پیش اخباری مبنی بر مشاهده موارد مشکوک به بیماری کرونا در اقلیم کردستان عراق منتشر شد که پس از مدتی مشخص شد که بیماری مبتلایان ویروس کرونا نبوده است.

پس از انتشار این اخبار دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آماده‌باش کامل برای جلوگیری از ورود این ویروس را اعلام و مراقبت‌های مرزی را تشدید کرد.

علایم این ویروس شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است؛ علائمی مانند آبریزش بینی، سردرد، سرفه، تب، تنگی نفس، لرزش و درد بدن و در موارد شدیدتر، عفونت می‌تواند به ویژه در افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و خودایمنی، باعث ذات‌الریه، سندرم حاد تنفسی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

رازی یکی از پنج مرز رسمی آذربایجان‌غربی است که در مرز شهرستان خوی با استان وان ترکیه قرار دارد و سالانه حدود یک میلیون نفر از آن تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش اسرائیل