پیروزی دراماتیک سپاهان در سالن ساپکو/ ارومیه روی نوار پیروزی


پیروزی دراماتیک سپاهان در سالن ساپکو/ ارومیه روی نوار پیروزی

تیم والیبال سپاهان اصفهان، در یک بازی نفس‌گیر در حالی‌ که دو بر صفر عقب بود، نهایتا سه بر دو حریف قدرتمند خود را شکست داد تا پیروزی دراماتکی را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های هفته نخست دور برگشت (سیزدهم) لیگ‌برتر والیبال ایران، عصر امروز (یک‌شنبه) ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ با برگزاری ۶ دیدار پیگیری شد که در پایان، تیم‌های سایپای تهران، شهروند اراک، راهیاب ملل مریوان، شهرداری ارومیه و سپاهان اصفهان مقابل رقبای خود به برتری رسیدند.

در نخستین بازی این هفته، تیم پیکان تهران در سالن ساپکو میزبان‌ تیم‌ سپاهان اصفهان بود که در یک بازی نفس‌گیر، با حساب سه بر دو تن به شکست داد.

با شروع بازی، شاگردان محمد ترکاشوند در تیم پیکان عملکرد بهتری در دفاع روی تور داشتند و با اینکه‌ پوریا یلی هم روی‌ نیمکت‌ نشسته بود، ۲۵-۲۱ ست نخست بازی را با برتری پشت سر گذاشتند. کارکنان ایران خودرو هم برای تشویق تیم‌پیکان در سالن ساپکو‌ حضور پر شوری داشتند.

با شروع‌ کوارتر دوم پوریا یلی برای پیکان‌ وارد زمین شد، اما شاگردان ‌محمدی‌راد عملکرد بهتری در سرویس داشتند و بازی به صورت‌ پایا‌ پای تا امتیاز ۱۳-۱۲ به سود‌دیکان ادامه یافت. در امتیاز ۱۱-۱۲ به سود پیکان، تعدادی از چراغ‌های سالن ساپکو خاموش شدند تا برای لحظاتی بازی متوقف شود. برای اولین بار در این بازی سپاهان با دو امتیاز پیش افتاد تا ۱۴-۱۶ وقت استراحت فنی دوم این ست را به دست آورد. در حالی که تا لحظات پایانی این ست سپاهان از میزبان خود پیش بود، اما این پیکانی‌ها بودند که با درخشش پوریا یلی ۲۶-۲۴ پیروز شدند تا بازی دو بر صفر شود.

با شروع ست سوم‌ هم این تیم‌ مهمان بود که شروع بهتری داشت و ۷-۸ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد، اما در ادامه با زیاد شدن اشتباهات سپاهانی‌ها این تیم پیکان بود که ۱۶-۱۵ وقت استراحت فنی دوم را از‌آن خود‌ کرد. با ورود دو تیم به زمین، مباشری برای سپاهان خوش درخشید تا اصفهانی‌ها ۱۶-۱۸ پیشی گرفته و حریف را وادار به تقاضای وقت استراحت کنند. با ادامه روند خوب مهمان، شاگردان‌ محمدی‌راد ۲۲-۲۵ پیروز این ست شدند تا نتیجه دو بر یک به سود پیکان شده و تیم‌ها راهی ست چهارم شوند.

در ست چهارم اما میزبان بهتر سرویس زد و توانست ۸-۶ وقت استراحت فنی اول را به دست آورد. با ورود تیم‌ها به زمین، پیکان با جای خالی یلی ۱۱-۷ پیشی گرفت تا سپاهان وقت استراحت بگیرد. با ورود تیم‌ها به زمین، سپاهان اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد تا ترکاشوند در امتیاز ۱۱-۱۰ تقاضای وقت استراحت کند. به دلیل اعتراض شدید بازیکنان سپاهان به رای داور، محمد فلاح کارت قرمز گرفت تا اختلاف به سود پیکان در امتیاز ۱۵-۱۲ به سه پوئن افزایش یابد. در ادامه با درخشش محمد فلاح، سپاهان ضمن جبران اختلاف سه امتیازی، ۲۲-۲۵ پیروز ست چهارم شد تا بازی دو بر دو مساوی شود.

سپاهانی‌ها در ست پنجم ‌هم شروع خوبی داشتند، اما با بالا رفتن اشتباهات فردی بازیکنان این تیم پیکان ۶-۵ پیش افتاد. پس از وقت استراحتی که محمدی‌راد گرفت، با درخشش مباشری و روی اشتباه یلی، سپاهان ۷-۸ پیش افتاد تا دو تیم در زمین جا به جا شوند. با شروع‌ مجدد بازی اما باز هم پشت خط زن سپاهان دچار اشتباه شد تا پیکان سه امتیاز متوالی را کسب کرده و سپاهان در امتیاز ۱۰-۸ به سود میزبان تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت این تیم سپاهان بود که ۱۷-۱۹ پیروز ست پنجم شد تا به این ترتیب، با پیروزی در سه ست متوالی ۳ بر ۲ پیروز بازی باخته شود.

نتایج بازی‌های هفته سیزدهم لیگ‌برتر والیبال:
شهرداری ارومیه ۳ – ۱ کاله مازندران (۲۵-۱۹، ۲۵-۲۱، ۲۳-۲۵ و ۲۵-۱۸)
راهیاب ملل مریوان ۳ – صفر شهرداری گنبد (۲۵-۲۲، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۲۲)
خاتم اردکان صفر – ۳ سایپا تهران (۲۱-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۲۲-۲۵)
پیام خراسان ۱ – ۳ شهروند اراک (۱۸-۲۵، ۸-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۲۱-۲۵)
پیکان تهران ۲ – ۳ فولاد سپاهان اصفهان (۲۵-۲۱، ۲۶-۲۴، ۲۲-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۱۷-۱۹)
شهداب یزد – فولاد سیرجان ایرانیان
تیم شهرداری ورامین، در این هفته به دلیل قرعه استراحت بازی نداشت.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...